شتاب دهنده اکتا

حمایت از ایده های نوآورانه شما

شتاب دهنده اکتا

حمایت از ایده های نوآورانه شما

حمایت از ایده های نوآورانه شما

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

توسعه استارتاپ از طریق برون سپاری از اقدامات مهمی است که به بیشتر استارتاپ های شناخته شده کمک می‌کند تا بتوانند از دیگر رقبا پیشی بگیرند و به موفقیت دست پیدا کنند. برون سپاری در واقع حجم کارها را تا حدود زیادی کاهش و درنتیجه شما را قادر می‌سازد تا فقط بر روی کارهای خاصی تمرکز کنید. ما در این مقاله به اینکه چه زمانی کارهای خود را برون سپاری کنیم خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

برون سپاری چیست؟

برون سپاری چیست؟

برون سپاری در واقع قراردادی میان یک استارتاپ با شرکت، گروه یا شخص دیگری برای انجام بخشی از وظایف یک استارتاپ در شتاب دهنده طی مدت‌زمان مشخص است. فرآیند برون سپاری انجام دادن بخشی از وظایف استارتاپ می‌تواند در داخل یا بیرون از شرکت انجام شود.

به‌طورکلی می‌توان سه تعریف از برون سپاری ارائه نمود:

  1. برون سپاری ابزاری برای بهبود جریان کار و در واقع تقسیم‌کار یک استارتاپ در شتاب دهنده بلاکچین به شمار می‌رود. به‌بیان‌دیگر برون سپاری عبارت است از به دست آوردن کالا و خدمات از تأمین‌کننده خارجی که ما با آن برای انجام دادن برخی از وظایف کسب‌وکار خود قرارداد بسته‌ایم.
  2. برون سپاری در اصل روشی برای استخدام افراد خارج از شرکت برای انجام برخی از خدمات و تولید محصول است.
  3. برون سپاری در استارتاپ استودیو اکتا روشی برای کاهش هزینه‌ها برای انجام وظایف به‌صورت دورکار به شمار می‌رود.

نکته: در ارتباط با برون سپاری به این نکته توجه داشته باشید که استخدام موقت افراد زمانی که نیروی کار شما به مرخصی اجباری یا مرخصی زایمان و  ... رفته‌اند برون سپاری به حساب نمی آید.

چه زمانی کارهای خود را برون سپاری کنیم

در ارتباط با برونسپاری نمی‌توان زمان دقیقی را مشخص کرد. چراکه شما در هر زمانی بسته به گردش مالی و نیاز خود می‌توانید وظایف استارتاپ در شتاب دهنده را از طریق برون سپاری انجام دهید؛ که البته در این زمینه شواهد و همچنین تجربیات شرکت‌های موفق بر اهمیت برونسپاری در ابعاد مختلف استارتاپ تأکیددارند، شما در استارتاپ و پس از جذب مراحل جذب سرمایه استارتاپ در هر زمانی می‌توانید کارهای تخصصی را از طریق برون سپاری انجام و هزینه‌های خود را تا حدود زیادی کاهش دهید.

در وهله نخست پیشنهاد ما به شما این است که به مسئله برون سپاری با نگاه ویژه و استراتژیک نگاه کنید و براساس نیازتان و با تدوین یک برنامه استراتژیک و براساس منابعی که در اختیاردارید کارهای استارتاپی خود را از طریق برون سپاری در شتاب دهنده بلاکچین انجام دهید.

برون سپاری یک عمل تجاری مرسوم به شمار می‌رود که بسیار معمول و متداول است، برونسپاری باعث می‌شود تا بیشتر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط بتوانند خدمات و مهارت‌هایی را برای موفقیت کسب‌وکار خود کسب کنند که پیشرفت در آنها برایشان کمی دشوار و زمانبر است. زمانی که شما یک کسب‌وکار نوینی را راه‌اندازی می‌کنید می‌بایست از هر فرصتی برای موفقیت آن استفاده کنید. برای این منظور شما باید برای توسعه ایده‌ها، خدمات، محصولات و کارمندان خود فکر کنید و از افراد مختلف و متخصص بسته به نیاز استارتاپ خود استفاده و به موفقیت دست پیدا کنید. بهترین راه‌حل برای این منظور استخدام افراد به‌صورت برون سپاری است که می‌توانید امور مربوط به تولید محصول یا ارائه خدمات را به آنها واگذار و خود به امور تخصصی و مدیریتی در استارتاپ استودیو اکتا بپردازید.

مزایای برون سپاری

مزایای برون سپاری

برون سپاری مزایای بسیاری برای استارتاپ ها دارد که از مهمترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاهش هزینه‌ها: نخستین مزیت برون سپاری در شتاب دهنده کاهش هزینه‌های مربوط به استخدام افراد، تولید و ارائه خدمات است. چون مراحل جذب سرمایه استارتاپ کمی دشوار است برون سپاری یک راه‌حل اساسی برای کاهش هزینه‌ها و تولید محصول یا خدمت به شمار می‌رود.

تمرکز بر فعالیت‌های اصلی: برون سپاری باعث می‌شود تا مدیران تمرکز بیشتری بر روی کار اصلی داشته باشند. به همین دلیل بهتر است کارهای مربوط به تولید محصول و ارائه خدمات را به افراد متخصص واگذار و خود مدیریت استارتاپ استودیو اکتا را بر عهده بگیرند.

کاهش هزینه‌های بالاسری: بسیاری از کسب‌وکارها برای شروع نیاز به سرمایه زیادی دارند که با برون سپاری و عقد قرارداد با شرکتهای دیگر می‌توانند این هزینه‌ها را کاهش دهند.

دوام مدیریت: زمانی که کارکنان به دلایل مختلف شما را ترک می‌کنند و باعث کاهش کیفیت کار می‌شوند برون سپاری بهترین گزینه برای جبران نیروی کار و افزایش کیفیت و کارایی استارتاپ در شتاب دهنده به شمار می‌رود که به دوام شرکت و مدیریت آن کمک می‌کند.

افزایش سرعت تولید محصول یا ارائه خدمات: از طریق برونسپاری و استخدام افراد جدید می‌توانید سرعت تولید یا ارائه خدمات خود را افزایش دهید و به سود سرشاری دست پیدا کنید.

مدیریت زمان: به‌راحتی از طریق برون سپاری در شتاب دهنده بلاکچین می‌توانید زمان خود را برای ارائه کالا و خدمات مدیریت کنید.

راحتی در استخدام افراد برای استارتاپ: به‌راحتی می‌توانید افراد جدید و متخصصی را پس از مراحل جذب سرمایه استارتاپ بدون محدودیت استخدام کنید.

استخدام افراد متخصص بدون صرف هزینه : با استفاده از برون سپاری شما می‌توانید افراد متخصصی را به استخدام خود دربیاورید.

شرکتهای موفق جهان که از طریق برون سپاری اداره می‌شوند

شرکتهای موفقی که از طریق برون سپاری اداره می‌شوند عبارت‌اند از:

Opera: این شرکت برای ایجاد و همچنین اجرای پلتفرم‌های خود از توسعه‌دهندگان کشورهای دیگر استفاده می‌کند و بر آنان تکیه دارد.

Mysql: این شرکت از نیروهای ستادی سایر کشورها استفاده می‌کند.

Github: از فریلنسرها آزادکار به‌صورت برون سپاری استفاده می‌کند.

Basecamp: این شرکت از طریق برون سپاری به یکی از شرکتهای عمده عرصه فناوری تبدیل‌شده است.

Sky: اسکایپ از طریق تیم توسعه‌دهنده خارجی کار می‌کند و یکی از پیشگامان بازار به شمار می‌رود.

Fab: این استارتاپ در شتاب دهنده بلاکچین با شرکتهای دیگر از طریق برون سپاری همکاری می‌کند.

Slack: این شرکت از همان روزهای نخست توسعه خود محصولاتش را برون سپاری نمود.

Gliffy: این شرکت ابعاد خاصی از توسعه فناورانه خود را به‌صورت برون سپاری اداره می‌کند.

کدام بخش‌ها را می‌توان از طریق برون سپاری اداره نمود

کدام بخش‌ها را می‌توان از طریق برون سپاری اداره نمود

در استارتاپ استودیو اکتا  شما می‌توانید بخش‌ها مختلفی از کسب‌وکار خود را از طریق برون سپاری اداره کنید که این بخش‌ها عبارت‌اند از:

  • عملیات مربوط به فناوری اطلاعات
  • شبکه و ارتباطات از راه دور
  • حسابداری
  • تولید محتوا
  • فعالیت‌های آی تی
  • ورود اطلاعات
  • منابع انسانی و بیمه
  • تبلیغات
  • امنیت
  • شبکه‌سازی
  • بازاریابی
  • مدیریت بیمه
  • و ...

سخن پایانی

در مقاله چه زمانی کارهای خود را برون سپاری کنیم با موارد مفیدی آشنا شدیم. بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ ها موفق دنیا برای کاهش هزینه‌های خود و دسترسی به افراد متخصص و رسیدن به موفقیت و کسب سود از طریق برون سپاری و بستن قرارداد امور مربوط به تولید محصول و ارائه خدمات را به افراد و گروه‌های مختلف واگذار می‌کنند. شرکتهای موفق زیادی در جهان از طریق برون سپاری کسب‌وکار خود را توسعه و به موفقیت دست پیدا نموده‌اند. با برون سپاری می‌توانید از تنگاه ها اقتصادی عبور و موفقیت را لمس کنید. برای کسب مشاوره و خلاقیت در ایده پردازی برای استارتاپ و عملیاتی نمودن آن با ما در شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

در طول دو دهه گذشته حضور افراد در جمع تیم‌های استارتاپی و شرکتهای شتاب دهنده افزایش چشمگیری داشته است. استارتاپ ها راه پر پیچ‌وخمی را برای رسیدن به موفقیت طی می‌کنند که در این میان برخی استارتاپ ها به موفقیت دست پیدا کنند که در این میان برخی دیگر نیز شکست را تجربه می‌کنند. به همین دلیل زمان دست کشیدن از کسب‌وکار استارتاپی بسیار مهم است. ما در این مقاله به اینکه چه زمانی از کار دست بکشیم خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

چه زمانی از کار دست بکشیم

حضور یا ایجاد یک استارتاپ موفق حس خوشایندی را به آدمی دست می‌دهد، طوریکه برخی افراد برای ایجاد ایده استارتاپی خود قید کارمند بودن و حضور در یک شرکت بزرگ را می‌زنند. چراکه حضور در یک استارتاپ جذابیت‌های خاص خودش را دارد. به همین طی دو دهه گذشته گسترش استارتاپ ها رشد چشمگیری داشته است که افق روشنی را پیش روی کارفرمایان و شرکت‌های شتاب دهنده برای موفقیت و رشد استارتاپ ها قرار می‌دهد.

در کسب کار استارتاپی توجه داشته باشید که ایجاد استارتاپ همیشه با موفقیت همراه نیست و احتمال شکست پروژه استارتاپی در هر مرحله‌ای وجود دارد؛ به همین دلیل پس از طراحی و خلق ایده نحوه اجرا، حضور و حتی استخدام افراد نقش مهمی در بهبود و موفقیت کسب‌وکار استارتاپی ایفا می‌کند. اگر شما عضوی از یک استارتاپ هستید به‌محض مشاهده علایمی مبنی بر عدم فعالیت درست بدون برنامه‌ریزی و مدیریت نامناسب و عدم اطمینان نسبت به موفقیت استارتاپ و قطع امید از آن می‌توانید دست از کار بکشید و گروه استارتاپی را ترک کنید. البته ترک گروه آخرین راهکار به شمار می‌رود که شما بسته به موارد زیر می‌توانید دست از کار بکشید.

نقش نداشتن در تصمیم‌گیری

مدیریت کسب‌وکار استارتاپی در شتاب دهنده بلاکچین با خرد جمعی و تلاش مضاعف اعضای گروه برای بهبود وضعیت استارتاپ با بهره‌گیری از مشاوره‌های مداوم میان اعضای گروه و مدیران بخش‌های مختلف انجام می‌شود، در صورت عدم استفاده از خرد جمعی و مشاوره مدیریت کسب‌وکار استارتاپی با مشکل مواجه می‌شود. در واقع یکی از اشتباهات رایج کارفرمایان و مؤسسان شرکتهای استارتاپی عدم استفاده از خرد جمعی و مشاوره است که گاها بدون در نظر گرفتن و کمک اعضا دیگر تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند طوریکه اعضای نقشی در تصمیم‌گیری ندارند و صرفاً امور محوله را بدون پرسش و پاسخ انجام می‌دهد. به‌طور مثال زمانی که شما به‌عنوان یکی از مدیران اجرایی در استارتاپ استودیو چیست فعالیت می‌کنید اگر هیچ نقشی در تصمیم‌گیری نداشته باشید کار کردن شما هیچ ثمری ندارید که این امر به نوبه خوبه به اعتبار شما لطمه وارد می‌کند که برای این منظور شما می‌توانید دست از کار بکشید.

یک مدیر موفق استارتاپ در شتاب دهنده اکتا به‌طور مداوم برای کسب موفقیت با سایر مدیران جلسات مختلف هم‌اندیشی برگزار می‌کند. بیشتر مدیران استارتاپ ها پس از جلسات هم‌اندیشی تصمیات مهمی را پس از جلب نظر سایر اعضا و مدیران اتخاذ می‌کنند که این امر به نوبه خود علاوه بر کارایی سازمان باعث می‌شود تا مدیران اجرایی احساس مسئولیت و نقش‌آفرینی در پروژه‌های استارتاپی کنند و با جدیت به کار خود ادامه دهند و به این بیاندیشند که فعالیت آنها نقشی مهم در موفقیت استارتاپ دارد.

عدم تولید محصول یا خدمت در شرکت استارتاپی دارای نام

عدم تولید محصول یا خدمت در شرکت استارتاپی دارای نام

بسیاری از شرکتها صرفاً دارای نام تجاری و بدون محصول هستند که این امر در نگاه اول شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی با یک سرج ساده می‌توانید شرکتهایی اینچنینی را مشاهده کنید. وجود چنین شرکتهای که هیچ‌گونه سودمندی ندارند باعث نگرانی اعضای گروه از آینده شغلی‌شان می‌شود که در صورت بروز چنین حالتی می‌بایست دست از کار بکشید. چراکه زمانی که شرکت دارای نام است ولی محصولی را تولید نمی‌کند نمی‌تواند بر مخاطب خود اثر بگذارد لذا مخاطب هدفی ندارد و فعالیت بی‌حاصلی را انجام می‌دهد. این شرکت‌ها پس از گذشت مدت‌زمان اندکی ورشکسته و شکست می‌خورند که این امر بیشتر به خاطر عدم برنامه‌ریزی درست در کنار بازاریابی نامناسب است که آینده‌ای برای رقابت در بازارهای مختلف ندارد. برای حضور در یک پروژه استارتاپی در شتاب دهنده بلاکچین می‌بایست تصویر روشنی از کار، محصول و خدمت شرکت ارائه کنید و زمانی که خبری از محصول یا خدمت سودمند در استارتاپ نیست بهتر است دست از کار بکشید که منطقی‌ترین گزینه به شمار می‌رود.

عدم ارتقای سازمانی در استارتاپ

آدمی از روی فطرت همیشه به دنبال موفقیت و افزایش رتبه خود است که در حوزه اشتغال و کار نیز این امر صادق است؛ به همین دلیل ارتقای سازمانی انگیزه فرد را برای کار و رسیدن به موفقیت افزایش می‌دهد. عدم توجه به عملکردهای مثبت نیروهای سازمانی سرخوردگی آن‌ها نسبت به پروژه‌های استارتاپی را به همراه دارد. در صورت عدم توجه به ارتقای سازمانی در شرکت‌های استارتاپی و استارتاپ استودیو چیست باید دست از کار بکشید که امری منطقی به شمار می‌شود. چراکه یک نیروی سازمانی در طول زمان به دنبال بهبود و ارتقای وضعیت کاری خود است که ادامه فعالیت در شرکتی که به این نکته مهم توجه نمی‌کند بسیار دشوار به نظر می‌رسد؛ عدم توجه به ارتقای رتبه سازمانی نشان می‌دهد که مدیران تلاش و کوشش شما برای موفقیت سازمان را نادیده می‌گیرند که این عامل خود در درازمدت باعث سرخوردگی شما می‌شود. نکته‌ای که در ارتباط با ارتقای سازمانی وجود دارد این است که شما در صورت عدم عملکرد مثبت نباید توقع ارتقای شغلی داشته باشید و تنها ارتقای سازمانی برای افرادی است که عملکرد درخشانی دارند که عملکرد آنها نقش مهمی در بهبود کسب‌وکار استارتاپی ایفا می‌کند، با ارتقای سازمانی چنین افرادی انگیزه و تلاش آنها دو برابر می‌شود طوریکه هم سازمان و هم خود فرد از این ارتقای سازمانی بهره می‌برد.

هیچ نوری برای بهبود وضعیت استارتاپ خود نمی‌بینید

زمانی که شما با همه تلاش و کوشش امیدی به آینده و بهبود وضعیت کسب‌وکار استارتاپی خود در شتاب دهنده بلاکچین نمی‌بینید بهتر است دست از کار بکشید و تغییر رویه دهید.

زمانی که مسیر را اشتباه می‌روید

زمانی که مسیر را اشتباه می‌روید

در استارتاپ استودیو تولید محصول یا خدمت مناسب با نیاز مردم در کنار شناسایی بازار هدف و رقیبان نقش مهمی در موفقیت استارتاپ در شتاب دهنده اکتا ایفا می‌کند که البته عدم توجه به این موارد در کنار اشتباهات رایج مدیران باعث شکست استارتاپ می‌شود. زمانی که شما از دور به کسب‌وکار استارتاپی نگاه می‌کنید کار کردن در آن ساده به نظر می‌رسد ولی در واقع تولید محصول یا ارائه خدمت کار بسیار سختی است. در یک استارتاپ زمانیکه مشتریان شما پس از عرضه محصول آن را نپسندند و حاضر به پرداخت پول برای آن نشوند در واقع شما شکست‌خورده‌اید و راه را اشتباه رفته‌اید. چراکه نتوانسته‌اید بازار هدف و مشتریان خود را شناسایی کنید و درست اینجاست که باید دست از کار بکشید و جلوی تصمیمات اشتباه خود را بگیرید.

بلاتکلیفی در استارتاپ

چه زمانی از کار دست بکشیم؟ زمانی که شما در یک استارتاپ در بلاتکلیفی به سر می‌برید و دقیقاً نمی‌دانید چکار باید کنید بهترین زمان برای دست کشیدن از استارتاپ در شتاب دهنده به شمار می‌رود.

زمانی که هزینه از سود شما بیشتر است

در بیشتر مواقع فرد استارتاپ خود را راه‌اندازی می‌کند ولی در واقع هزینه بیشتر از سود دریافتی است که اگر این روند ادامه داشته باشد شما ورشکسته شوید، پس بهتر است تا دیر نشده دست از کار بکشید و با تصمیات درست و برآورد هزینه و سود دوباره شروع کنید. برای این منظور می‌توانید از طریق استارتاپ استودیو چیست ایده‌های استارتاپی خود را اجرایی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله موضوع چه زمانی از کار دست بکشیم را بررسی کردیم.  در کسب‌وکار استارتاپی شکست و موفقیت دو روی یک سکه هستند که اگر با برنامه وارد نشوید و رقیبان خود را نشناسید و از شناسایی بازار هدف خود غافل شوید قطعاً با شکست مواجه می‌شوید و ناگزیر باید دست از کار بکشید و در تصمیات و مدیریت خود تجدیدنظر کنید. در یک استارتاپ مهم است که شما چه زمانی دست از کار بکشید؛ باید دقیق و منظم باشید و زمان درستی را برای خروج انتخاب کنید. برای ایجاد کسب‌وکار استارتاپی با ما در شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

برای موفقیت یک استارتاپ ابتدا باید بازار هدف و مخاطبان آن را شناسایی کنید، بدون شناسایی بازار هدف استارتاپ نمی‌توان طرح جامعی از کسب‌وکار نوشت که براساس آن سرمایه‌گذاران و شرکت‌های شتاب دهنده تمایلی به سرمایه‌گذاری نخواهند داشت، هر چه میزان شناسایی بازار هدف استارتاپ و مخاطبان هدف استارتاپ دارای اطلاعات موثق و جامعی باشد پتانسیل درآمدزایی استارتاپ  افزایش پیدا می‌کند که تمایل سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری را به همراه دارد. ما در این مقاله به شناسایی بازار و مخاطبان هدف خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

شناسایی بازار و مخاطبان هدف

شناسایی بازار و مخاطبان هدف

در ارتباط با استارتاپ ها جمله معروفی وجود دارد که اذعان می‌کند بیش از 95 درصد استارتاپ ها با شکست مواجه می‌شوند. شکست استارتاپ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل عدم شناسایی بازار هدف و مخاطبان هدف است که در چگونه استارتاپ خود را بسازیم باید به آن توجه کرد. وجود چنین آماری قبل از هر چیزی ترس و دلهره را در شما ایجاد می‌کند، ولی اصلاً نگران نباشید و با خلق ایده استارتاپی در شتاب دهنده اکتا به آن پنج درصدی فکر کنید که با تلاش، کوشش و پشتکار توانسته‌اند به موفقیت دست پیدا کنند و به برندی موفقی تبدیل و رقبای خود را شکست دهند.

شناسایی بازار هدف استارتاپ در استارتاپ استودیو چیست در اصل محاسبه‌ای از ابعاد بازار را در اختیار کارفرمایان، سرمایه‌گذاران، شرکا و ... قرار می‌دهد و این دید را برای آنها مهیا می‌کند که چقدر مقدار تجارت بالقوه برای ایده استارتاپی آنها وجود دارد. شناخت یا شناسایی مخاطبان هدف استارتاپ و بازار به همراه اندازه‌گیری آنها با استفاده از اطلاعات جامع و کامل به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید ارزش نهفته موجود در بازار را پیدا و براساس آن ایده خود را بسط و گسترش دهید.

به هنگام شناسایی بازار هدف استارتاپ به این نکته توجه داشته باشید که در صورت عدم جذب سرمایه‌گذار نیز در ابتدا باید بازار هدف و مخاطبان آن را شناسایی کنید تا از این طریق بتوانید فرصت‌ها و ریسک‌های ایده مدنظر خود در چگونه استارتاپ خود را بسازیم را به‌صورت واضح درک و به آن جامعه عمل بپوشانید و مسیری را که با شناسایی بازار و مخاطبان هدف شروع نموده‌اید با موفقیت پشت سر بگذارید.

شناسایی بازار هدف و جذب سرمایه‌گذار

شناسایی بازار هدف و جذب سرمایه‌گذار

برای شروع هر کسب‌وکاری شما نیاز به سرمایه اولیه دارید که برای پیمودن مسیر پر پیچ‌وخم یک استارتاپ  نوین داشتن سرمایه و جذب سرمایه‌گذار در اولویت قرار دارد. برای تأمین سرمایه استارتاپ شما می‌توانید از سرمایه شخصی خود استفاده و یا از طریق جذب سرمایه‌گذار و شرکت‌های شتاب دهنده ایده استارتاپی خود را عملیاتی کنید. نکته‌ای که به هنگام ارائه ایده به سرمایه‌گذار برای جذب سرمایه موردنیاز باید موردتوجه قرار بگیرد این است که شما باید ابتدا بازار و مخاطبان هدف خود را در استارتاپ استودیو اکتا شناسایی کنید و آمار درستی از بازار هدف ایده خود را به سرمایه‌گذار ارائه دهید. چراکه سرمایه‌گذار قبل از هر اقدامی این آمار را موردبررسی قرار می‌دهد و در صورت جامع، کامل و رضایت‌بخش بودن اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. ارائه تحلیل آماری درست از بازار هدف در جذب سرمایه‌گذار بسیار مهم است که افق ایده استارتاپی شما را روشن می‌کند. شناسایی آمار مربوط به بازار هدف باید درست، جامع و موثق باشد.

شناسایی بازار هدف استارتاپ

بازار هدف در واقع بخشی از بازار یا مشتریان را شامل می‌شود که قصد دارند بازاریابی خود را متناسب با آن بخش از بازار هدف هماهنگ و متناسب کنند. بنابراین داشتن تعریف درست و واقع‌بینانه از بازار نخستین گام برای طراحی و تبیین استراتژی شناسایی بازار هدف استارتاپ در شتاب دهنده اکتا به شمار می‌رود. تفکر بازار هدف درواقع نقطه مقابل بازاریابی و تولید قرار دارد. در شناخت بازار باید به این سؤال پاسخ دهید که مشتریان شما چه کسانی هستند؟ کالا و محصول خود را قرار است به چه کسانی ارائه کنید؟ با پاسخ به این سؤال و سؤالات مشابه می‌توانید درک درستی از بازار هدف داشته باشید.

به هنگام شناخت بازار هدف استارتاپ در چگونه استارتاپ خود را بسازیم باید به موارد زیر توجه داشته باشید.

  1. شناسایی بازار کل
  2. تقسیم بازار
  3. ارزیابی بخش‌های مختلف بازار هدف
  4. انتخاب بازار هدف ایده استارتاپ
  5. شناخت بازار هدف استارتاپ در شتاب دهنده
  6. شناخت مشتریان بازار هدف
  7. شناخت و تحلیل رقبا
  8. ارزیابی محصول یا خدمت
  9. آزمایش بازار هدف
  10. و ...

چگونگی شناسایی مخاطبان هدف استارتاپ

چگونگی شناسایی مخاطبان هدف استارتاپ

برای شناسایی مخاطبان هدف استارتاپ باید به موارد زیر توجه کنید.

شناخت کافی از محصول یا خدمت

به هنگام شناسایی مخاطبان هدف استارتاپ قبل از هر اقدامی خدمت یا محصول خود را موردبررسی قرار دهید و مشخص کنید که چه افرادی از چه جنسیت، موقعیت جغرافیایی و ... قرار است به محصول یا خدمت شما علاقه‌مند و از آن استفاده کنند. شناخت محصول و خدمتی که قرار است ارائه کنید بیشترین تأثیر را در شناسایی مخاطبان هدف استارتاپ دارد؛ به‌طور مثال زمانی که شما خدمت یا محصول زنانه‌ای را ارائه می‌کنید قطعاً مخاطبان شما زنان هستند که باید آنها را مورد شناسایی قرار دهید که قرار است کدام بازه سنی از محصول یا خدمت شما استفاده کنند و به این سؤال پاسخ دهید که آیا اصلاً بازه سنی مشمول خدمت یا محصول شما می‌شود یا خیر؟ از نظر پرکنندگی جغرافیایی محصول شما صرفاً برای یک محدوده مشخص است یا خیر. با پاسخ به این سؤال و سؤالات مشابهی از این دست می‌توانید شناخت نسبی نسبت به مخاطبان هدف در استارتاپ استودیو چیست در شتاب دهنده داشته باشید.

شناسایی شخصیت مخاطبان هدف استارتاپ

علاوه بر مسائلی همچون جمعیت، سن و ... شما باید به شخصیت و روحیات مخاطبان خود نیز توجه کنید.

فیلتر مخاطبان هدف استارتاپ

مخاطبان هدف استارتاپ خود را براساس ویژگی‌ها و معیارهای مختلفی دسته‌بندی و آنها را فیلتر کنید. به‌طور مثال اگر محصول یا خدمت شما مختص به یک جنسیت است ابتدا باید مخاطبان خود را تفکیک جنسیتی کنید. سپس فیلتر دوم خود را براساس سن مخاطبان قرار دهید. اگر محصول یا خدمت شما لوکس است قطعاً افرادی با درآمد بالا از آن استفاده می‌کنند، بنابراین افرادی با درآمد بالا را فیلتر کنید. برای فیلتر براساس نوع خدمت یا محصول می‌توانید مواردی همچون تحصیلات، محل زندگی، شغل و ... را نیز موردتوجه قرار دهید تا به مخاطبان هدف واقعی دست پیدا کنید.

شناسایی نیازها و مشکلات مخاطبان هدف

شناخت نیازها و مشکلات یکی از راه‌های مؤثر شناسایی مخاطبان هدف به شمار می‌رود چراکه شناسایی نیاز و مشکلات مخاطبان بهترین راه برای درک توسعه کسب‌وکار به شمار می‌رود. در شتاب دهنده اکتا با دسترسی به امکانات مادی و معنوی می‌توانید ایده‌های خود را عملیاتی کنید.

نظرسنجی و مصاحبه

از طریق مصاحبه و نظرسنجی می‌توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید که این کار را می‌توانید به‌صورت حضوری و آنلاین انجام دهید.

شناسایی مخاطبان هدف استارتاپ

مخاطبان هدف در استارتاپ به افرادی گفته می‌شود که به احتمال زیاد به کالا یا خدمات شما علاقه‌مند و از آنها استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که هرچقدر شما در شناسایی مخاطبان هدف خود دقت داشته باشید درک بهتری از نیازهای آنها خواهید داشت. براساس شاخص‌های به‌دست‌آمده از بازار هدف می‌توانید نیاز آنها را مرتفع کنید. شناسایی مخاطبان هدف استارتاپ به شما کمک می‌کند تا بتوانید براساس آن استراتژی بازاریابی خود را تبیین کنید. اهمیت شناخت مخاطبان هدف در شتاب دهنده را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود.

  1. از هزینه‌های گزاف تبلیغات بیهوده جلوگیری می‌کند.
  2. تولید محتوای شما را هدفمند و از تولید محتوای بیهوده جلوگیری می‌کند.
  3. کالا و خدمت شما را تنها به آن دسته از افرادی که به دنبال کالا یا خدمت شما هستند معرفی می‌کند.
  4. زمان و هزینه شما را مدیریت می‌کند.
  5. مخاطبان گذری شما را کاهش و به افزایش مخاطبان حقیقی و واقعی شما کمک می‌کند.
  6. باعث افزایش مخاطبان وفادار می‌شود.
  7. باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود.
  8. و ...

سخن پایانی

شناسایی بازار و مخاطبان هدف نقش مهمی در تبیین استراتژی بازاریابی برای حصول به موفقیت و جذب سرمایه‌گذار ایفا می‌کند به همین دلیل قبل از تولید یا ارائه خدمت شما می‌بایست آمار متناسبی از ایده استارتاپی خود از بازار هدف و مشتریان بالقوه و بالفعل آن ارائه دهید. بدون تحلیل و آنالیز تنها براساس ایده نمی‌توان اقدام به تولید و ارائه خدمت نمود. چراکه بدون شناخت بازار اصولاً استارتاپ با شکست مواجه می‌شود. برای تبدیل ایده به خدمت یا محصول با ما در شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید و با تلاش و کوشش آرزوهای خود را به رنگ واقعیت رنگ‌آمیزی کنید.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

به نظر شما در استارتاپ اجرا مهم تر است یا ایده ؛ برای شروع یک کسب‌وکار نوین داشتن ایده استارتاپی خلاقانه برای اجرا بسیار مهم است. بدون داشتن ایده اصولاً اجرا مفهومی ندارد چراکه نوع اجرای ایده نقش مهمی در شکست و موفقیت استارتاپ ایفا می‌کند. در استارتاپ استودیو هم ایده مهم است و هم اجرا. چراکه از یک‌‌سو ایده هسته کار محسوب می‌شود و از سوی دیگر نحوه اجرای ایده یک مزیت برای موفقیت و عملیاتی نمودن ایده محسوب می‌شود. ما در این مقاله به اینکه اجرا مهم تر است یا ایده خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

اجرا مهم تر است یا ایده

اجرا مهم تر است یا ایده مهم‌ترین سؤالی است که کسب‌وکارهای نوین استارتاپی در شتاب‌دهنده‌ها با آنها روبرو می‌شوند. بسیاری از افراد بر این باورند که با داشتن ایده استارتاپی می‌توانند به‌سرعت مسیر موفقیت را طی کنند. چنین طرز فکر خوش‌بینانه‌ای از اساس غلط است چراکه بیشتر افراد صاحب‌فکر و ایده به دلیل عدم اجرای مناسب ایده شکست می‌خورند، البته این بدان معنا نیست که داشتن ایده استارتاپی در استارتاپ استودیو اهمیتی ندارد، بلکه ایده موتور محرک و هسته اولیه شروع یک استارتاپ در استارتاپ استودیو اکتا به شمار می‌رود که بدون داشتن ایده خلاقانه طی مراحل جذب سرمایه استارتاپ اصولاً استارتاپ شکل نمی‌گیرد. پس ایده و اجرا مکمل یکدیگر و در کنار هم به شکل‌گیری یک کسب‌وکار نوین استارتاپی کمک می‌کنند.

ایده مهم تر است؟

ایده استارتاپ در اینکه چگونه استارتاپ خود را بسازیم بسیار مهم است. در ارتباط با ایده دو دیدگاه وجود دارد، طوریکه برخی بر این باورند ایده مهم تر از اجراست و برخی دیگر ایده را مهم تلقی نمی‌کنند، هر دو گروه برای بیان نظرات خود دلایلی به‌قرار زیر دارند.

ایده مهم تر است؟

افرادی که ایده استارتاپ را در شتاب دهنده مهم تلقی می‌کنند دلایل خود را اینگونه بیان می‌کنند.

ایده هسته اولیه شروع کسب‌وکار استارتاپی

ایده درواقع هسته اولیه کسب‌وکار استارتاپی محسوب می‌شود. چراکه تمامی فعالیت‌های ما براساس یک ایده استارتاپی به سرانجام می‌رسد. ایده درواقع اولین قدم برای اجرا محسوب می‌شود. نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که همه افراد توان ایده پردازی دارند، که در این زمینه افراد خلاق ایده استارتاپی خود را در استارتاپ استودیو اکتا جدی می‌گیرند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند که شما نیز می‌توانید در صورت داشتن ایده خلاقانه و نداشتن سرمایه برای شروع کسب کار از طریق مراحل جذب سرمایه استارتاپ از طریق شتاب دهنده کسب‌وکار نوین خود راه‌اندازی کنید.

مشخص نمودن مسیر حرکت توسط ایده

ایده درواقع تنها یک فکر نیست بلکه مسیر رسیدن به مسئله را نیز تا حدود زیادی مشخص می‌کند. برای این منظور می‌بایست ابتدا ایده خود را پرورش و سپس آن را دسته‌بندی کنید و هر دسته را بسته به نوع استراتژی آن با دیگر عوامل بررسی و درنتیجه بهترین را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که شتاب دهنده اکتا مجری اجرای ایده‌های استارتاپی شما محسوب می‌شود که برای اجرای آن در چگونه استارتاپ خود را بسازیم می‌توانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

تأثیر ایده بر تمامی فعالیت‌های کسب‌وکار

تأثیر ایده بر تمامی فعالیت‌های کسب‌وکار

زمانی که شما مسیر کسب‌وکار استارتاپی خود را مشخص نمودید ایده استارتاپ در شتاب دهنده اکتا درواقع به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از سرویس‌ها و شیوه‌های جدید محصول خود را به مشتریان ارائه کنید و از این طریق خلاقیت بین نیروها را گسترش دهید.

نشان دادن جنبه‌ها و زوایای مختلف کسب‌وکار با ایده

ایده هرچقدر هم ناقص و بد باشد مسیرهای جدیدی را پیش روی شما برای موفقیت قرار می‌دهد و استراتژی جدیدی را برای اجرای استارتاپ بیان می‌کند و باعث می‌شود تا شما به جنبه‌های جدیدی از کسب‌وکار نوین خود در استارتاپ استودیو اکتا توجه کنید.

ایده مهم نیست

برخی از افراد معتقدند که ایده استارتاپی مهم نیست و دلایل خود را به‌قرار زیر بیان می‌کنند.

عدم کارایی ایده به تنهایی

ایده استارتاپ در شتاب دهنده به تنهایی کاربردی ندارد. چراکه پس از خلق ایده باید آن را پرورش و درنهایت اجرا نمود. افرادی که ایده را مهم تلقی نمی‌کنند بر این اعتقادند که ایده همچون یک رؤیا می‌ماند و تا به مرحله اجرا در نیاید اصولاً کاری صورت نگرفته است. بهترین ایده‌ها هم در صورت عدم اجرا به هیچ دردی نمی‌خورند.

گمراه شدن به وسیله ایده

منظور ما از گمراه شدن به وسیله ایده این است که وجود هزاران ایده باعث می‌شود تا ما نتوانیم بهترین ایده را برای اجرا پیدا کنیم؛ فهرستی از ایده‌هایی که به فکر ما برای ایجاد استارتاپ خطور می‌کند، در واقع ما را از مسیر پیش رو برای پیدا کردن بهترین ایده گمراه می‌کند.

اجرا مهم تر است؟

در ارتباط با اینکه اجرا مهم تر است جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای نیست چراکه اگر ما مرحله‌ای به نام اجرا نداشته باشیم به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانیم ایده استارتاپ در شتاب دهنده را اجرایی کنیم. در صورت عدم اجرا ایده به هیچ دردی نمی‌خورد. نخستین مرحله شروع استارتاپ داشتن ایده خلاقانه است که هسته اولیه شروع کسب‌وکار به شمار می‌رود که در مرحله بعد چگونه استارتاپ خود را بسازیم و آن را عملیاتی کنیم قرار دارد که شما می‌بایست در این مرحله خوب و بد بودن ایده را طی مراحلی مورد آزمایش و بررسی قرار دهید و به‌جای تولید ایده‌های مداوم آنها را اجرایی و عملیاتی کنید. برای اجرایی نمودن ایده استارتاپی خود می‌توانید از طریق استارتاپ استودیو اکتا اقدام کنید.

اجرای استارتاپ همچون آبی می‌ماند که هسته اولیه و اصلی کسب‌وکار استارتاپی را سیراب می‌کند، به‌طور مثال زمانی که شما می‌خواهید بذر گیاهی را بکارید برای بارور شدن و کاشت نیاز آن به آب، خاک و نور خورشید دارید. ایده هم برای رشد نیاز به اجرا دارد تا بتواند بارور شد. چراکه هیچ ایده‌ای بدون اجرا به موفقیت دست پیدا نمی‌کند.

اجرا در اصل ایده را آزمایش می‌کند. توجه داشته باشید بین یک برنامه(ایده استارتاپ در شتاب دهنده) و انجام آن(اجرای استارتاپ) تفاوت فاحشی وجود دارد. چرا اگر هر ایده خلاقانه‌ای به هنگام اجرای استارتاپ به دلیل رقابتی بودن بازار و همچنین موارد پیش‌بینی‌نشده با چالش جدی‌ای روبرو می‌شود که دراین‌بین امکان خطا نیز افزایش پیدا می‌کند که در آزمون و خطای اجرای ایده می‌توانید چالش‌های پیش رو را رفع کنید.

نکته‌ای که به هنگام اجرای ایده استارتاپی باید به آن توجه داشت این است که نحوه اجرای یک مزیت در کسب‌وکار استارتاپی برای موفقیت به شمار می‌رود. شتاب دهنده اکتا از صفر تا صد طراحی ایده تا اجرا و پس از آن در کنار شما می‌ماند که می‌توانید از حمایت‌های مادی و معنوی آن برخوردار شوید. برای اجرایی نمودن ایده شما باید مراحل جذب سرمایه استارتاپ را در شرکتهای سرمایه‌گذار و شتاب دهنده‌ها طی کنید.

سختی‌های اجرای ایده

 

درست است که هر کاری سختی خودش را دارد ولی اجرایی نمودن ایده دارای سختی‌های زیادی است. چراکه اجرای ایده درواقع چالشی‌ترین بخش یک کسب‌وکار استارتاپی به شمار می‌رود. ایده‌هایی که هم‌اکنون به فکر شما برای شروع یک کسب‌وکار خلاقانه خطور می‌کند، ممکن است از ذهن خیلی از افراد نیز عبور کرده باشد که به دلیل ناتوانی در اجرا نتوانسته‌اند آن را عملیاتی کنند. اگر شما نیز توانایی انجام ایده را نداشته باشید خیلی زود از آن خسته می‌شوید و شکست می‌خورید. برای جلوگیری از شکست ایده استارتاپی می‌توانید ایده خود را از طریق شتاب دهنده اکتا اجرایی کنید.

اجرای درست ایده استارتاپ برای رسیدن به محصول نهایی کار زیادی را می‌طلبد که این عامل در وهله نخست به پشتکار شما بستگی دارد، به همین دلیل به هنگام اجرای ایده خستگی را از خود دور و زود ناامید نشوید چراکه مسیر رسیدن به موفقیت طولانی است.

برای اجرای ایده استارتاپ در شتاب دهنده شما نیاز به سرمایه دارید. چراکه پیدا نمودن ایده کار چندان سختی نیست و نیاز به سرمایه هم ندارد ولی برای اجرا ایده شما نیاز به سرمایه دارید و سرمایه حرف اول و آخر را برای عملیاتی نمودن ایده می‌زند. بنابراین برای اجرای ایده خود بودجه‌ای را تعریف نمایید. درواقع یکی از چالش‌های پیش روی کارفرمایان برای اجرای ایده منابع مالی هستند.

اجرایی نمودن ایده کار هر فردی نیست چراکه اصول خاص خودش را دارد و توانایی زیادی را می‌طلبد، به همین دلیل شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار زیادی برای اجرایی نمودن ایده در ایران و سایر کشورها مشغول به فعالیت هستند تا شما به راحتی بتوانید با استفاده از امکانات مادی و معنوی آنها ایده خود را عملیاتی کنید. یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه استارتاپ استودیو اکتا است که از صفر تا صد طراحی ایده تا اجرا از شما حمایت و پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

در یک استارتاپ خلاقانه ‌ایده و اجرا بر دیگری برتری ندارند و هر دو حیاتی به نظر می‌رسند. ایده مسیر پیش رو را نشان می‌دهد و اجرا مسیر رسیدن به نتیجه دلخواه را هموار می‌کند. بنابراین در یک استارتاپ جدید باید به ایده و اجرا نگاه ویژه‌ای داشته باشید. اگر ایده خلاقانه‌ای دارید و به دنبال ایجاد کسب‌وکار استارتاپی نوینی هستید با ما در شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

به هنگام بروز رکورد و بحران اقتصادی بیشتر کسب‌وکارهای استارتاپی با اختلالاتی روبرو رو می‌شوند که در این زمینه برخی از استارتاپ ها شکست را می‌پذیرند و برخی دیگر با بررسی روش‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست دوران گریز از تهدیدها و بحران‌ها را سپری می‌کنند. چراکه بحران و رکورد دائمی وجود ندارد کما اینکه بحران‌های اقتصادی در بیشتر مواقع باعث رشد کسب‌وکارهای استارتاپی می‌شوند. کارآفرینان موفق در مواقع ضروری راهی را برای رشد و پیشرفت استارتاپ نوین خود پیدا می‌کنند. ما در این مقاله به گریز از تهدیدها و بحران‌های اقتصادی خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

گریز از تهدیدها و بحران‌های اقتصادی

استارتاپ ها هنگامیکه اقتصاد در حال رکورد است سعی می‌کنند سرمایه جذب کنند، در چنین حالتی سرمایه گذران خطرپذیر از استارتاپ ها گریزان می‌شوند. چراکه سرمایه‌گذاری در چنین وضعیتی یک ریسک بزرگ به شمار می‌رود، به همین دلیل بیشتر سرمایه گذران به سمت شرکت‌های باسابقه برای سرمایه‌گذاری سوق پیدا می‌کنند و شما را به هنگام چالش‌های اقتصادی تنها می‌گذارند. شتاب دهنده بلاکچین به هنگام بروز بحران‌های اقتصادی استارتاپ ها از شما حمایت و پشتیبانی می‌کند. چراکه هدف توسعه استارتاپ های نوین و نوپا با ایده خلاقانه متناسب با نیازها و مشکلات مردم است.

همانطور که می‌دانید به هنگام رکورد اقتصادی میزان فروش تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل استارتاپ ها با کاهش نقدینگی مواجه می‌شوند. در چنین حالتی اداره استارتاپ با مشکل روبرو می‌شود و استارتاپ ناگزیرند از حداکثر توان خود برای مقابله با بحران‌های اقتصادی استارتاپ ها استفاده کنند. نکته‌ای که کارفرمایان به هنگام بروز بحران‌های اقتصادی و برای گریز از تهدیدها باید به آن اهتمام داشته باشند این است که کنار آمدن با بحران‌های اقتصادی استارتاپ ها به‌نوبه خود فرصتی را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد تا بتوانند به ایده‌های جدید دست پیدا کنند و شرکت‌های استارتاپی خود را در استارتاپ استودیو اکتا متحول و از عواید این تحول در بهبود کسب‌وکار استارتاپی خود در زمان حال و آینده استفاده کنند.

برای گریز از تهدیدها و بحران‌های اقتصادی کارفرمایان می‌توانید از راه‌حل‌های مختلفی به‌قرار زیر استفاده کنید.

ارزیابی میزان نقدینگی

ارزیابی میزان نقدینگی به شما کمک می‌کند تا بتوانید آن را به‌سادگی مدیریت کنید. در استارتاپ استودیو اکتا با مدیریت میزان نقدینگی می‌توانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. با ارزیابی نقدینگی و میزان پیش‌فروش محصول خود می‌توانید از جریان نقدینگی خود اطلاعات کافی را دریافت کنید. اگر میزان نقدینگی شرکت شما در شتاب دهنده بلاکچین با میزان پیش‌بینی صورت گرفته نتواند هزینه‌های 12 ماه آتی را پوشش دهد باید آژیر خطر بحران اقتصادی استارتاپ را به صدا درآورد و این نخستین علامت رکورد و بحران اقتصادی به شمار می‌رود. پس با بررسی میزان نقدینگی می‌توانید درک درستی از بحران و راه‌های گریز از آن را پیش‌بینی کنید. برای جذب سرمایه می‌بایست مراحل جذب سرمایه استارتاپ را سپری کنید.

صرفه‌جویی و کاهش هزینه

صرفه‌جویی و کاهش هزینه

به هنگام گریز از تهدید و بحران‌های اقتصادی صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها اقدامی اجباری و نخستین حربه برای گذر از بحران و رکورد به شمار می‌رود. برای این منظور بهتر است هزینه‌های اضافه‌ای را که برای بقای کسب‌وکار استارتاپی خود ضروری نمی‌دانید را حذف و در صورت لزوم برای صرفه‌جویی بیشتر مزایای کارکنان و کارمندان را قطع کنید. برای هزینه‌های ضروری خود درخواست وام کنید و از این وام برای تداوم سودآوری خود بهره ببرید و بسته به نوع فکر و ایده خود این دوران را مدیریت کنید و به این نکته توجه داشته باشید که ساحل آرام پس از گذر از طوفان حوادث حادث می‌شود.

افزایش قیمت

در شرایط بحران اقتصادی که شرایط خاصی را برای کسب‌وکارهای استارتاپی در شتاب دهنده اکتا ایجاد می‌کند شما می‌بایست برای بقا و کمبود سرمایه ناشی از بحران‌های اقتصادی قیمت کالا و خدمات خود را افزایش دهید و از این طریق خلاء های مالی خود را در برطرف کنید. در شرایط بحران اقتصادی استارتاپ بهتر است با فروش محصولاتتان پول به دست بیاورید و نقدینگی خود را افزایش دهید و از این طریق از فروپاشی شرکت استارتاپی خود جلوگیری کنید. به هنگام افزایش قیمت برای مشتریان خود شفاف‌سازی کنید و به این نکته توجه داشته باشید که افزایش ده درصدی کسی را ورشکسته نمی‌کند و مشتریانی که حامی شما هستند از شما حمایت و پشتیبانی می‌کنند تا شما بتوانید این دوران را سپری کنید. با افزایش قیمت و همچنین طی مراحل جذب سرمایه استارتاپ از شرکتهای مختلف می‌توانید با بحران اقتصادی پیش رو مقابله کنید.

از زیاده‌روی در ارائه خدمات بپرهیزید

منظور ما از زیاده‌روی در ارائه خدمات در استارتاپ استودیو اکتا حامی ایده‌های استارتاپی این است که اگر در دوران شکوفایی اقتصادی کسب‌وکار استارتاپی خدماتی را به‌صورت رایگان به مشتریان خود ارائه می‌دادید در شرکت بحران اقتصادی استارتاپ برای این خدمات از مشتریان خود درخواست وجه کنید و از این طریق بخشی از سرمایه موردنیاز خود را برای نفس کشیدن در این دوران سخت به دست بیاورید.

از مشتریان وفادار خود تقاضای پیش‌پرداخت کنید

هنگامی‌که از سرمایه خبری نیست و اقتصاد راکد دنبال می‌شود بزرگترین مشکل یک استارتاپ نوپا جریان نقدینگی است چراکه بدون نقدینگی عملاً ادامه حیات استارتاپ با مشکل مواجه می‌شود، در چنین حالتی تقاضای پیش‌پرداخت از مشتریان وفادار مشکل نقدینگی شما را تا حدودی مرتفع می‌کند. البته ناگفته نماند شتاب دهنده بلاکچین برای گریز از تهدیدها و بحران‌های اقتصادی استارتاپ ها در کنار شما خواهد بود و از شما حمایت و پشتیبانی می‌کند که می‌توانید با طی مراحل جذب سرمایه استارتاپ از حمایت‌های مالی شتاب دهنده بهره‌مند شوید.

به دنبال جذب سرمایه‌گذار باشید

زمانی که هوا طوفانی است و کشتی در حال غرق شدن است انتظار برای هوای آفتابی بیهوده است. چراکه این انتظار ممکن است به غرق شدن کامل کشتی قبل از هوای آفتابی بیانجامد، پس به هنگام بحران اقتصادی وقت خود را در کسب‌وکار استارتاپی تلف نکنید و از سرمایه گذران فعال جدید و قدیمی کمک بگیرید تا بتوانید کشتی طوفان‌زده را به ساحل آرام هدایت کنید. به هنگام جذب سرمایه‌گذار ممکن است رفتارهای ناخوشایندی را ببینید ولی دلسرد نشوید چراکه شما هدف بزرگتری دارید و برای رسیدن به هدف و بقای شرکت شما نیاز به جذب سرمایه دارید.

5 استارتاپ موفقی که در دوران رکورد اقتصادی متولد شدند

5 استارتاپ موفقی که در دوران رکورد اقتصادی متولد شدند

بیشتر استارتاپ ها با شروع بحران‌های اقتصادی ناگزیر شکست را می‌پذیرند و از بین می‌روند و این درواقع تلخ‌ترین قسمت استارتاپ ها در شتاب دهنده بلاکچین به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که بیشتر استارتاپ ها با شروع بحران اقتصادی کسب‌وکار نوین خود را راه‌اندازی می‌کنند که نمونه‌های موفق آن در جهان بیشماراند. وجود نمونه‌های موفق استارتاپی در دوران بحران نباید شما را گمراه کند. برخی از کسب‌وکارهای استارتاپی که حاصل رکورد و بحران هستند عبارت‌اند از:

اینستاگرام(Instagram)

اینستاگرام در ابتدا یک برنامه عکاسی با گوشی بود که دو مهندس جوان به نام کوین سیستروم و مایک کرایگر آن را راه‌اندازی نمودند. این دو مهندس جوان با تلاش و کوشش تغییراتی را در طرح اولیه خود ارائه و آن را همچون یک اپلیکیشن ایجاد نمودند و برخی از برنامه‌های آن را حذف و برخی دیگر را به آن اضافه نمودند تا به حالت امروزی دربیاید. این برنامه در سال 2010 راه‌اندازی شد که در همان روز نخست توانست صد هزار کاربر را جذب کند. استارتاپ استودیو اکتا کمک می‌کند تا شما در هر شرایطی بتوانید ایده خود را راه‌اندازی کنید.

واربی پارکر(Warby Parker)

واربی پارکر در دوران رکورد بزرگ 2007 تا 2012 در سال 2010 راه‌اندازی شد. واربی پارکر درواقع یک وب‌سایت فروش مستقیم و بدون واسطه عینک با هزینه کمتر نسبت به بازار به شمار می‌رود. این شرکت توانست هدف یکساله خود را تنها طی یک ماه محقق کند.

پینترست(Pinterest)

پینترست در سال 2010 راه‌اندازی شد که درواقع یک شبکه اجتماعی به شمار می‌رود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند تصاویر و محتواهای خود را در آن بارگذاری و ذخیره کنند. سهام این شرکت در سال 2019 باارزش اولیه بیش از 13 میلیارد دلار در بورس نیویورک عرضه شد.

اوبر(Uber)

اوبر اپلیکیشن برتری است که کاربران به هنگام استفاده از آن می‌توانند در هرکجا و در هر شرایطی درخواست تاکسی کنند و با هزینه کمتری به مقصد برسند. این اپلیکیشن با استقبال کاربران همراه شد و این شرکت پس از مدتی کوتاهی هدف خود را در زمینه‌های مختلفی همچون تحویل غذا، لجستیک، حمل‌ونقل و ... گسترش داد. با راه‌اندازی استارتاپ به هنگام بحران‌های اقتصادی استارتاپ می‌توانید نیازها مردم و مشکلات آن را بسنجید و برای آنها راهکار ارائه کنید. برای تبدیل ایده به واقعیت با شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید.

اسکوئر(Square)

اسکوئر شرکت خدمات مالی جمع‌آوری‌کننده اطلاعات و خدمات بازرگانی و همچنین پرداخت موبایلی در سال 2009 توسط جیم مک کلوی تأسیس شد.

از دیگر استارتاپ های موفق می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

ایر بی ان بی(Airbnb)

گروپون(Groupon)

اسلک(Slack)

دراپ باکس(Dropbox)

تی وی لیو(Twilio)

سخن پایانی

بسیاری از شرکتهای استارتاپی با وقوع بحران و رکورد اقتصادی به‌جای ارائه راه‌حل و تأمین نقدینگی شکست را می‌پذیرند و این در حالی است که بیشتر کارفرمایان از دل بحران‌ها و رکوردهای اقتصادی ایده خلاقانه‌ای را ارائه و یک کسب‌وکار نوینی را متناسب با رکورد بازار ارائه می‌کنند که نمونه‌های موفق آن در جهان بسیار زیاد است. به هنگام بروز بحران از ایده و خلاقیت خود استفاده و این دوران را سپری کنید. اگر طراح ایده‌های خلاق هستید و برای رسیدن به آرزوهای خود از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنید با ما در استارتاپ استودیو اکتا تماس بگیرید.

  • شتاب دهنده اکتا