شتاب دهنده اکتا

حمایت از ایده های نوآورانه شما

شتاب دهنده اکتا

حمایت از ایده های نوآورانه شما

حمایت از ایده های نوآورانه شما

۴ مطلب در دی ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کارفرمایان و صاحبان ایده استارتاپی در مراحل مختلف تولید ایده اولیه تا محصول نهایی می‌توانند به شتاب دهنده ها مراجعه و از حمایت‌های مادی و معنوی آن برخوردار شوند، که در این میان ارائه محصول اولیه به شتاب دهنده باعث می‌شود تا شما بتوانید از مزایا و خدمات این مراکز همچون دسترسی به سرمایه مورد نیاز، دفتر کار، آموزش و همچنین مشاوره با افراد باتجربه بهره‌مند و خیلی سریع به هدف نهایی خود که همان تولید محصول نهایی است دست پیدا کنید. ما در این مقاله به این موضوع که به شتاب دهنده محصول اولیه ارائه دهیم یا محصول نهایی؟ خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

چه زمانی به شتاب دهنده مراجعه کنیم؟

در یک استارتاپ نوپا شما در مراحل مختلف طراحی ایده تا محصول نهایی می‌توانید به شتاب دهنده مراجعه و از خدمات مادی و معنوی آنها برخوردار شوید.

شتاب دهنده ها چه نقشی در تسریع استارتاپ ایفا می‌کنند؟

شتاب دهنده ها با امکاناتی که در اختیار صاحبان ایده قرار می‌دهند به آنها کمک می‌کنند تا بدون دغدغه مالی و با استفاده از امکانات موجود بر روی ایده خود تمرکز و به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کنند.

از خدمات متنوع شتاب دهنده برای استارتاپ ها چند مورد را نام ببرید؟

از خدمات شتاب دهنده برای استارتاپ ها می‌توان به جذب سرمایه‌گذار، بازاریابی، مشاوره، آموزش و ... اشاره نمود.

به شتاب دهنده محصول اولیه ارائه دهیم یا محصول نهایی؟

شتاب دهنده ها از مهمترین فاکتورهای موفقیت یک استارتاپ به شمار می‌روند. چراکه استارتاپ ها برای موفقیت در طول زمان نیاز به شتاب دهنده ها دارد، پس چه بهتر که صاحبان ایده و کارفرمایانی که قصد راه‌اندازی ایده استارتاپی خود را دارند از همان ابتدای راه‌اندازی کسب‌وکار خود به شتاب دهنده اکتا مراجعه و از رهنمودها،  نصیحت‌ها و سرمایه‌گذاری آنها بر روی ایده استارتاپی، دفتر کار، آموزش و ... استفاده و ایده خود را به واقعیت تبدیل کنند. البته توجه داشته باشید که کارفرمایان و افراد صاحب ایده در هر مرحله‌ای می‌توانند از شتاب دهنده بلاکچین برای تسریع در تولید محصول نهایی خود کمک بگیرند. اگر محصول نهایی خود را نیز به تنهایی تولید نموده‌اید می‌توانید برای ادامه فعالیت خود به شتاب دهنده ها مراجعه و از حمایت‌های آنها برای سرمایه‌گذاری ، بازاریابی محصول و تیم سازی  برخوردار شوید و از این طریق بسته به تجربیات و ارتباطاتی که این مراکز دارند خیلی سریع به موفقیت دست پیدا کنید.

شتاب دهنده ها معمولاً تمام سعی خود را انجام می‌دهند تا تیم و افراد صاحب ایده بتوانند بدون دغدغه به رشد  خود ادامه دهند به همین دلیل از مراحل اولیه را اندازی استارتاپ تا مرحله نهایی تولید محصول و پس از آن به عنوان یکی از اعضا در کنار تیم استارتاپی می‌ماند.

ارائه محصول اولیه استارتاپ به شتاب دهنده

ارائه محصول اولیه استارتاپ به شتاب دهنده

هر استارتاپی از یک ایده نوپا و فناورانه شکل می‌گیرد، بیشتر افراد صاحب ایده برای حصول موفقیت و دسترسی به سرمایه‌گذار و همچنین دسترسی سریع به امکانات به شتاب دهنده بلاکچین مراجعه و با ارائه طرح و ایده خود از امکانات مادی و معنوی این مراکز برای بهبود و رشد ایده استارتاپی خود استفاده می‌کنند به همین دلیل توصیه ما به شما این است که از همان ابتدای طراحی ایده استارتاپی خود به شتاب دهنده اکتا مراجعه کنید؛ چراکه همراهی شما از همان ابتدا راه‌اندازی ایده استارتاپی با این مراکز باعث می‌شود تا بتوانید خیلی سریع تیم سازی را بسته به نوع فعالیت خود شروع و با همفکری افراد باتجربه و صاحب ایده در کنار آموزش رایگان خیلی سریع‌تر از دیگر کارفرمایان به تولید محصول نهایی دست پیدا کنید. تحقیقات صورت گرفته نیز نشان می‌دهد آن دسته از افراد صاحب ایده و کارفرمایانی که از همان ابتدا تولید محصول اولیه با شتاب دهنده ها همکاری می‌کنند خیلی زودتر از بقیه استارتاپ ها ها به تولید محصول نهایی دست پیدا  می‌کنند که این دستیابی سریع علاوه بر کاهش هزینه‌ها باعث بازاریابی بهتر و افزایش سوددهی می‌شود.

ارائه محصول نهایی استارتاپ به شتاب دهنده

بیشتر کارفرمایان پس از آنکه محصول نهایی خود را تولید کردند برای جذب سرمایه‌گذار و بازاریابی محصول اقدام و به همین دلیل به سراغ شتاب دهنده بلاکچین می‌روند تا بتواند از خدمات آنها برای سرمایه‌گذاری، فروش و بازاریابی محصول استفاده کنند. کسب‌وکارهای نوپای استارتاپی به دلیل اینکه محصول یا خدمت نوینی را ارائه می‌کنند به شتاب دهنده برای رشد نیازمند هستند پس یکی از راه‌های رشد این نوع استارتاپ ها شتاب دهنده ها به شما می‌روند. به همین دلیل استارتاپ های نوپا پس از تولید محصول نهایی به این مراکز مراجعه و از خدمات آنها استفاده می‌کنند. ارائه محصول نهایی به شتاب دهنده باعث می‌شود تا شما بتوانید سریع‌تر به موفقیت دست پیدا کنید چراکه مراحل علمی و تحقیقاتی پروژه تمام شده و با جذب سرمایه از طریق شتاب دهنده می‌توانید محصول نهایی را به صورت انبوه تولید کنید.

به جای محصول نهایی محصول اولیه به شتاب دهنده ارائه کنید

توجه داشته باشید که ارائه محصول اولیه به شتاب دهنده و انجام بررسی‌های لازم توسط شتاب دهنده بلاکچین به شما کمک می‌کند تا بتوانید محصول ایده آلی را بسته به نیاز بازار تولید و نواقص ایده استارتاپی خود را رفع و با تیم سازی قوی از افراد هم فکر و صاحب ایده خیلی سریع‌تر به سوددهی دست پیدا کنید. فرض کنید شما محصول نهایی خود را تولید کرده‌اید ولی چون مطالعات کارشناسی بر روی آن انجام‌نشده ممکن است به شکست پروژه استارتاپی شما بی انجامد. پس مراجعه به شتاب دهنده از همان ابتدا باعث می‌شود تا بتوانید محصولی متناسب با نیاز بازار تولید و علاوه بر این از امکانات مادی و معنوی شتاب دهنده ها نیز برخوردار شوید.

نکته: مزیت عمده ارائه محصول اولیه به شتاب دهنده این است که به کسب‌وکار استارتاپی شما سرعت می‌بخشد.

خدمات شتاب دهنده ها برای استارتاپ ها

خدمات شتاب دهنده ها برای استارتاپ ها

از مجموع خدمات شتاب دهنده ها برای استارتاپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود

  • پشتیبانی کامل از ایده استارتاپی
  • اگر شما سرمایه محدودی دارید و نمی‌توانید سرمایه مورد نیاز خود را تأمین کنید می‌توانید با ارائه محصول یا ایده اولیه خود به شتاب دهنده سرمایه مورد نیاز خود را تأمین کنید.
  • ارائه و تأمین دفتر کار
  • مشاوره
  • آموزش برای حصول نتیجه مطلوب
  • شبکه‌سازی و مهمتر از آن معرفی استارتاپ نوپا به اکوسیستم‌های کسب‌وکار
  • بازاریابی محصول
  • و ...

سخن پایانی

امروز شتاب دهنده ها به عنوان مراکز توسعه اقتصادی کشورها شناخته می‌شوند که نقش بسزایی در پیشرفت استارتاپ های فناورانه و نوپا ایفا می‌کنند تا کارفرمایان و افراد صاحب ایده بدون دغدغه مالی و با امکانات مورد نیاز بتوانند استارتاپ خود را راه‌اندازی و به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کنند، که البته در این میان برخی افراد صاحب ایده از همان ابتدا و برخی دیگر پس از تولید نهایی محصول به سراغ شتاب دهنده می‌روند. اگر شما نیز ایده خلاقانه‌ای دارید از همان ابتدا طراحی ایده با شتاب دهنده اکتا همراه شوید. ما منتظر شما هستیم تا پروژه استارتاپی تان را استارت بزنیم.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

در یک استارتاپ موفق تمامی کامیابی‌ها حول محور مذاکره انجام می‌شود، طوریکه بیشتر امور سخت این نوع کسب‌وکارها همچون جذب سرمایه‌گذار و متقاعد نمودن مشتریان و بازاریابی محصولات از طریق مذاکره انجام می‌شود. مذاکره در واقع هنر خوب صحبت کردن است که باید آن را آموخت و از آن برای پیشبرد مقاصد استفاده نمود. چراکه نحوه مذاکره تأثیر بسزایی در موفقیت استارتاپ ایفا می‌کند. ما در این مقاله به چگونه در استارتاپ مذاکره موفقی داشته باشیم خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با استارتاپ استودیو اکتا همراه باشید.

چگونه یک مذاکره موفق در استارتاپ داشته باشیم؟

برای داشتن مذاکره موفق باید هدف از مذاکره را تشریح و بر اساس آن مذاکره را شروع و به نکات مهم مذاکره منجمله داشتن اعتمادبه‌نفس، پرهیز از شخصی نمودن مذاکرات، استفاده درست از زبان بدن، آداب مذاکره و ... توجه نمود.

منظور از مذاکره در استارتاپ چیست؟

منظور از مذاکره در استارتاپ متقاعد نمودن طرف مقابل با استفاده از جملات مناسب، جذاب و درست برای خرید، جذب مشتری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری است.

چرا مذاکره در استارتاپ مهم است؟

مذاکره نقش بسزایی در پیشبرد مقاصد استارتاپ به هنگام بازاریابی، فروش محصول، تیم سازی، قیمت‌گذاری و ... ایفا می‌کند به همین دلیل نحوه مذاکره شما عامل تعیین‌کننده در موفقیت استارتاپ به شمار می‌رود.

چگونه در استارتاپ مذاکره موفقی داشته باشیم

بازی با کلمات به هنگام مذاکره و متقاعد نمودن طرف مقابل در استارتاپ استودیو اکتا با استفاده از جملات مناسب، جذاب و درست برای خرید، جذب مشتری، بازاریابی و سرمایه‌گذاری یک هنر منحصربه‌فرد به شمار می‌رود که به موفقیت استارتاپ در چگونه استارتاپ خود را بسازیم کمک شایانی می‌کند. در یک مذاکره، مذاکره‌کنندگان معمولاً تمام تلاش خود را می‌کنند تا امتیازات بیشتری از طرف مقابل به دست بیاورند، قطعاً مذاکره‌ای موفق است که بتواند از طرف مقابل امتیازات بیشتری را به دست آورد که البته در این زمینه نگه‌داشتن طرف مقابل بر سر میز مذاکره خود یک برد تلقی  می‌شود.

توجه داشته باشید که بهترین نوع مذاکره، مذاکره برد-برد است. چراکه مذاکره توافقی دو یا چندجانبه به شمار می‌رود که در آن هر دو طرف به دنبال منفعت خود هستند. یک مذاکره‌کننده ماهر برای دستیابی به هدف خود از فنون مذاکره استفاده می‌کند.

برای داشتن مذاکره موفق در یک استارتاپ یا شتاب دهنده باید به برخی نکات به قرار زیر توجه داشت:

هدف خود از مذاکره را مشخص کنید

هدف خود از مذاکره را مشخص کنید

قبل از شروع مذاکرات هدف خود از مذاکره را مشخص و به این بیندیشید که به دنبال چه چیزی هستید و هدف و تصمیم خود از مذاکره را تشریح کنید که اصلاً چه می‌خواهید و قصد دارید از طریق مذاکره به چیزی برسید. آیا هدفتان از مذاکره جذب سرمایه‌گذار، بازاریابی، فروش محصول، تیم سازی و ... است. مذاکره‌کننده موفق یک نقشه را برای خود تبیین و براساس آن عمل می‌کند.

با آگاهی وارد میز مذاکره شوید

قبل از آنکه مذاکره خود را در استارتاپ استودیو اکتا شروع کنید لازم است اطلاعات دقیق و واقعی از موضوع و نوع مذاکره به دست بیاورید. به‌طور مثال اگر به دنبال فروش یا بازاریابی محصول هستید باید اطلاعات دقیقی از طرف مقابل داشته باشید و به سؤالات سختی از قبیل اینکه چرا طرف مقابل باید با شما معامله کند و اینکه معامله چه نفعی برایش دارد پاسخ دهید. محصول خود را بررسی و امتیازات آن را برای مشتری برشمارید و به مشتری این حس را القاء کنید که این محصول صرفاً بسته به نیاز آنها در شتاب دهنده ساخته‌شده است. پیشاپیش و قبل از شروع مذاکره تصمیم بگیرید که در کدام بخش از مذاکره می‌خواهید امتیاز بدهید و در کدام قسمت می‌خواهید امتیاز بگیرید.

به دنبال مذاکره برد-برد باشید

مذاکره‌کننده موفق به دنبال باخت نیست و بهترین نوع مذاکره، مذاکره برد- برد است که در آن هر دو طرف مذاکره به نسبتی از خواسته‌های خود کوتاه می‌آیند و به منفعت مساوی کمی بیشتر یا کمتر دست پیدا می‌کنند. به‌طور مثال در یک مذاکره برای افزایش حقوق کارمندان در چگونه استارتاپ خود را بسازیم، از یک‌سو کارمندان از مبلغ بالای حقوق پیشنهادی حمایت می‌کنند و از سوی دیگر کارفرمایان برای سود بیشتر از حقوق کمتر حمایت می‌کنند که در این بین در پی مذاکره بین نمایندگان کارمندان و کارفرمایان هر دو طرف از مواضع خود کمی کوتاه می‌آیند که چنین مذاکره‌ای مذاکره برد-برد به شمار می‌رود چراکه هر دو طرف به نسبتی بر خواسته‌های خود پافشاری و به آن دست پیدا کردند.

به دنبال رقابت نباشید

در یک استارتاپ برای انجام مذاکره موفق به دنبال رقابت نباشید؛ برای این منظور رقابت خود و طرف مقابلتان را تا حد زیادی پایین بیاورید. چراکه رقابت در مذاکره باعث شکست مذاکرات می‌شود.

مذاکره را شخصی نکنید

از عوامل اصلی شکست بیشتر مذاکرات این است که طرفهای مذاکره‌کننده با دید شخصی به میز مذاکره نگاه و مسیر مذاکره را به سمت مسائل شخصی می‌برند و این در حالی است که یک مذاکره‌کننده موفق در شتاب دهنده صرفاً بر روی نیازها و مشکلات خود متمرکز می‌شود و بر روی آنها مذاکره می‌کند.

بسیار آرام و با اعتمادبه‌نفس مذاکره کنید

بسیار آرام و با اعتمادبه‌نفس مذاکره کنید

آرامش در چهره و داشتن اعتمادبه‌نفس به هنگام مذاکره نقش بسزایی در پیشبرد و موفقیت یک مذاکره ‌ایفا می‌کند. هنگامی‌که شما در مذاکره اعتمادبه‌نفس داشته باشید این اعتمادبه‌نفس شما به طرف مقابل منتقل می‌شود که در چنین حالتی شما در استارتاپ استودیو اکتا به راحتی می‌توانید مذاکره را به سمت مطلوب و دلخواه خود هدایت کنید.

استفاده از زبان بدن

استفاده درست از زبان بدن به هنگام مذاکره از جمله نکاتی مهمی است که باید به آن توجه داشت. اینکه در یک مذاکره بدانید در کجا لبخند بزنید و از دستهایتان استفاده کنید هنری است که به موفقیت مذاکره کمک و نتایج درخشانی را برای شما به ارمغان می‌آورد. امروزه استفاده از زبان بدن راهی مطمئن و اثرگذار برای انتقال پیام به شمار می‌رود که می‌توانید از آن در طول مذاکرات خود با طرف مقابل استفاده کنید.

شتاب زده عمل نکنید

برای اینکه طرف مقابلتان را متقاعد کنید شتاب زده عمل نکنید و همه جوانب را بسنجید.

انتظار طرف مقابلتان را بالا نبرید

در یک مذاکره جوری صحبت نکنید که انتظار طرف مقابل از شما بالا برود و از شما امتیازات بیشتری بخواهد.

از همه گزینه‌ها استفاده کنید

یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای در چگونه استارتاپ خود را بسازیم موضوعات مورد مذاکره را به صورت تک‌به‌تک موردبررسی قرار نمی‌دهد بلکه در واقع همه‌چیزی را که در مذاکره می‌خواهد به آن دست پیدا کند بر روی میز نگه می‌دارد. به‌طور مثال در یک مذاکره استارتاپی در مورد حقوق و دستمزد به جای اینکه تک‌به‌تک سراغ موضوعات مختلف بروید بهتر است همه شرایط را به‌طور یکجا همچون موقعیت شغلی، پاداش، تعطیلات، سالانه و .. را بررسی کنید. در این زمینه "گرانت" معتقد است که استفاده از تمامی گزینه‌های روی میز انعطاف‌پذیری شما را در حفظ موقعیت کاری و افزایش حقوق و مزایا بیشتر می‌کند.

آداب مذاکره را رعایت کنید

در یک مذاکره دانستن آداب مذاکره منجمله نحوه نشستن، دست دادن، استفاده از زبان بدن، لبخند زدن و حتی سکوت نقش مهمی در پیشبرد مذاکره و رسیدن به هدفتان ایفا می‌کند.

سخن پایانی

برای اینکه در یک استارتاپ برای فروش، بازاریابی، تیم سازی و ...بتوانید مذاکره موفقی داشته باشید باید آداب مذاکره و همچنین نکات کاربرد آن را بدانید و از آنها در مراحل مختلف مذاکره استفاده و از این طریق طرف مقابل را متقاعد به خواسته‌های خود کنید و به اهداف تعیین شده خود از مذاکره دست پیدا کنید. استارتاپ استودیو اکتا از صفر تا صد پروژه استارتاپی از طراحی ایده تا واقعیت در کنار افرادی است که این مرکز را برای رشد ایده استارتاپی خود انتخاب می‌کنند.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

اگر از هر کارفرمایی درباره چالش‌های کسب‌وکار استارتاپی سؤال کنید بدون شک از چالش‌های مدیریت منابع انسانی و مالی و مسائل مربوط به آن سخن به میان می‌آورد. برای یک کارآفرین موفق مدیریت منابع و توسعه استراتژی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. چراکه رونق کسب‌وکار را به دنبال دارد و از بی‌انگیزگی کارکنان و ورشکستی آنها جلوگیری می‌کند. ما در این مقاله به مدیریت منابع در طی تولید محصول استارتاپی خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با استارتاپ استودیو اکتا همراه باشید.

منظور از مدیریت منابع در طی تولید محصول چیست؟

منظور از مدیریت منابع در طی تولید محصول استارتاپی مدیریت منابع انسانی و مالی و حوزه‌های مرتبط با آن است.

چرا مدیریت منابع در یک استارتاپ مهم است؟

در یک استارتاپ نوپا به دلیل محدودیت منابع مدیریت آن بسیار حائز اهمیت است.

از موضوعات رایج مدیریت منابع انسانی چند مورد را نام ببرید؟

از موضوعات رایج مدیریت منابع انسانی می‌توان به توسعه منابع انسانی، تدوین مسیر توسعه شخصی، برنامه‌ریزی برای استخدام افراد، آموزش کارکنان و ... اشاره نمود.

از موضوعات رایج مدیریت منابع مالی چند مورد را نام ببرید؟

از موضوعات رایج مدیریت منابع مالی می‌توان به مدیریت میزان نقدینگی، کاهش هزینه‌ها، جدا کردن حساب شخصی و مالی استارتاپ، نظارت بر هزینه‌ها و ... اشاره نمود.

مدیریت منابع در طی تولید محصول استارتاپی

در چگونه استارتاپ خود را بسازیم مدیران و کارآفرینان از همان ابتدای شکل‌گیری استارتاپ می‌بایست مدیریت منابع را به صورت اصولی و با برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند. بسته به اینکه شرکت‌های استارتاپی در شتاب دهنده ها دسترسی محدودی به منابع مالی و انسانی دارند، کارآفرینان باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا با مدیریت منابع به خصوص منابع مالی آن را در جای درست خود برای پیشرفت استارتاپ هزینه کنند. پس لازم است مدیران استارتاپ ها برای مدیریت منابع در طی تولید محصول با برنامه‌ریزی وارد شوند تا منابع مالی و انسانی در جای درست خود هزینه و به هدر نرود و وقت و زمان تیم استارتاپی با شکست پروژه از بین نرود.

در هر دو بخش مدیریت منابع مالی و انسانی و حوزه‌های مرتبط با آن مدیران و کارآفرینان در استارتاپ استودیو اکتا باید به برخی نکات توجه داشته باشند تا بتوانند کسب‌وکار استارتاپی خود را به سر منزل مقصود و اهداف تعیین شده خود هدایت کنند. چراکه اگر این منابع به‌گونه‌ای درست برای تولید محصول هدایت نشوند شکست پروژه استارتاپی حتمی است.

مدیریت منابع انسانی در طی تولید محصول استارتاپی

مدیریت منابع انسانی در طی تولید محصول استارتاپی

منابع انسانی یا نیروی انسانی عبارت است آن دسته از افرادی که در یک کسب‌وکار در تخصص‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند که در واقع بازوی اجرایی استارتاپ در چگونه استارتاپ خود را بسازیم به شمار می‌رود که نقش مهمی از طراحی تا تولید ایده محصول را در شتاب دهنده ایفا می‌کند.

به دلیل اهمیتی که منابع انسانی در پیشبرد مقاصد شرکت استارتاپی ایفا می‌کند در هر شرکتی بخشی به عنوان مدیریت منابع انسانی وجود دارد. با این وجود بیشتر کارفرمایان استارتاپی بر این باورند که در یک استارتاپ کوچک که سرمایه‌گذاری اندکی بر روی آن شده نیاز به منابع انسانی نیست و این باوری غلطی است که بسیاری از کارفرمایان و مدیران بر آن تکیه می‌کنند. در کسب‌وکار استارتاپی برای مدیریت منابع انسانی فرقی بین کسب‌وکارهای کوچک و کسب‌وکارهای بزرگ نیست. چراکه مدیریت منابع انسانی نقش حیاتی را در تسریع تولید محصول ایفا می‌کند.

تحقیقات انجام شده حکایت از اهمیت مدیریت منابع انسانی به ویژه برای استارتاپ ها دارد؛ ولی با این وجود بیشتر شرکت‌های نوپا به آن اعتقادی ندارند. کارآفرینان استارتاپ ها بیشتر خود را محصور در مفاهیمی همچون نوآوری، تولید محصول، رقابت طاقت‌فرسا، تقاضای بازار و ... می‌کنند به همین دلیل بر این باورند که مدیریت منابع انسانی در طی تولید محصول کاملاً غیرضروری است. بیشتر استارتاپ بسته به باور خود بخش منابع انسانی مجزا برای مدیریت ندارند و این در حالی است که استارتاپ استودیو اکتا یک کسب‌وکار استارتاپی برای رسیدن به موفقیت و تدوین استراتژی منابع انسانی باید بخش مدیریت منابع انسانی را سامان ببخشد.

شما به عنوان مدیر استارتاپ باید حیطه فعالیت استارتاپ برای تولید محصول را براساس تنوع کاراکتری پرسنل در نظر بگیرید و بسته به نیازتان افراد متخصصی را استخدام کنید و اینگونه نباشد که بدون برنامه‌ریزی و نیازتان نیروی کار جذب کنید. چراکه اگر چنین کنید پس از مدتی با شکست مواجه می‌شوید. داشتن استراتژی برای مدیریت منابع انسانی استارتاپ ها به مانند بیشتر کسب‌وکارها از ضروریات به شمار می‌رود. هر استارتاپی راه و روش خود را برای تولید محصول طی می‌کند.

از موضوعات رایج مدیریت منابع انسانی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

توسعه منابع انسانی

در یک استارتاپ شما بسته به نوع فعالیت، تولید محصول و خدمتی که می‌خواهید در شتاب دهنده ارائه کنید باید منابع انسانی خود را از زمان طراحی ایده تا فرآیند تولید محصول مدیریت و آن را از نظر کمی و کیفی گسترش دهید تا بتوانید به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کنید.

تدوین مسیر توسعه شخصی

یک مدیر موفق باید در طرح مدیریت منابع انسانی مسیر توسعه شخصی پرسنل را در نظر بگیرید و به این بیندیشد که کارکنان در طول زمان در مسیر توسعه قرار می‌گیرند به همین دلیل باید برای آن برنامه‌ریزی کند.

 آموزش کارکنان

در چگونه استارتاپ خود را بسازیم آموزش کارکنان از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت. آموزش کارکنان در محیط کسب‌وکار در استارتاپ استودیو اکتا باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. آموزش کارکنان در کوتاه‌مدت و بلندمدت باعث پیشرفت استارتاپ در طی تولید محصول می‌شود.

برنامه‌ریزی برای استخدام افراد

در یک استارتاپ شما باید بسته به نیازتان افراد جدیدی را جذب کنید. توجه داشته باشید تصمیماتی که شما برای جذب و استخدام افراد جدید می‌گیرید باید موثق و براساس کارشناسی‌ها و بررسی‌های دقیق باشد تا بتوانید برای هر شغلی فرد مورد نیاز را استخدام کنید. در ابتدای شروع استارتاپ شما نیاز به استخدام افراد زیادی ندارید پس افراد را بسته به نیاز و گسترش کسب‌وکار خود طی زمان استخدام کنید.

مدیریت کارایی پرسنل

از اقدامات ضروری در مدیریت منابع انسانی، مدیریت کارایی پرسنل است که باید به آن توجه کنید. برای این منظور یک سامانه ارزشیابی تهیه و تدوین کنید.

تقدیر و پاداش

برای افزایش کارایی پرسنل از آنها تقدیر و به آنها پاداش دهید. تقدیر و پاداش به کارکنان انگیزه آنها را برای تلاش و پیشبرد مقاصد استارتاپی تان چندین برابر می‌کند.

تنوع شخصیت و منش افراد را نظر بگیرید

در چگونه استارتاپ خود را بسازیم شما از همان روز نخست تأسیس شرکت باید به تنوع شخصیتی کارمندان توجه کنید. یکی از اشتباهات رایج شرکت‌های استارتاپی این است که به تنوع شخصیتی افراد بی‌توجه هستند و صرفاً افرادی را انتخاب می‌کنند که از لحاظ فکری و ذهنی مشابه هیات مدیره هستند که چنین عملی یک سازمان یکدست با تفکری یکسان را به وجود می‌آورد و این در حالی است که تنوع شخصیتی سازمانی بازخوردی از مشتریان از سطح جامعه را ارائه می‌دهد. نارندرا مودی نخست وزیر هند در این باره می‌گوید«ما میلیون‌ها مشکل داریم، اما درعین‌حال بیش از میلیاردها ذهن داریم»

شفافیت در ارائه اطلاعات شفاف

سؤالی که بیشتر استارتاپ از خود می‌پرسند این است که تا چه اندازه می‌توانند اطلاعات سازمانی به پرسنل خود ارائه دهند. شما به عنوان مدیر استارتاپ شتاب دهنده باید بدانید که ارائه اطلاعات به پرسنل منجمله ارائه گزارش مالی، تولید محصول و .. باید هدفمند و برای ایجاد انگیزه در پرسنل باشد. چراکه در غیر این صورت ارائه اطلاعات ناقص و مبهم نتیجه عکسی را به همراه دارد. زمان ارائه اطلاعات به پرسنل نیز بسیار حائز اهمیت است پس باید بدانید در چه زمانی اطلاعات را به پرسنل ارائه کنید. اطلاع‌رسانی زودهنگام و دیرهنگام در ارائه اطلاعات مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

مدیریت منابع مالی در طی تولید محصول استارتاپی

مدیریت منابع مالی در طی تولید محصول استارتاپی

در یک استارتاپ مدیریت منابع مالی به معنای سازماندهی هزینه‌ها و کنترل فعالیت مالی است. در استارتاپ استودیو اکتا بسته به منابع مالی محدود مدیریت آن بسیار مهم است. مدیریت منابع مالی در واقع اصل مهم و کاربردی برای تصمیم‌گیری‌های مهم و همچنین حل مسئله به شمار می‌رود طوریکه به توجهی به آن باعث شکست استارتاپ می‌شود. در چگونه استارتاپ خود را بسازیم بیشتر کسب‌وکارهای نوپا با منابع مالی محدودی روبرو هستند به همین دلیل مدیریت آنها بسیار مهم است. بیشتر استارتاپ ها در ابتدا از طریق سرمایه خانوادگی و شخصی راه‌اندازی می‌شوند و در صورت نیاز به سراغ سرمایه‌گذار یا شرکت‌های شتاب دهنده می‌روند پس مهم است که منابع مالی خود را برای پیشرفت پروژه استارتاپی مدیریت کنید.

در مدیریت منابع مالی باید موضوعات زیر را در نظر بگیرید:

استخدام مشاور مالی

برای مدیریت منابع بهتر است برای امور مالی خود یک حسابدار و مشاور استخدام کنید کسی که بتواند منابع مالی را در جای درست هزینه و به شما مشاوره دهد.

کاهش هزینه‌های ثابت

با کاهش هزینه‌های ثابت بر عمر استارتاپ خود در شتاب دهنده بیفزایید. به جای اجاره دفتر بزرگ در ابتدای کار یک دفتر کوچک اجازه و هزینه آن را صرف رشد استارتاپ خود کنید و سایر هزینه‌های ثابت همچون امکانات و تجهیزات غیرضروری را کاهش دهید. بیشتر استارتاپ ها کار خود را از یک دفتر کوچک با چند کارمند شروع و پس از مدتی به یک شرکت یا برند معتبر تبدیل می‌شوند. با کاهش هزینه‌های ثابت رشد استارتاپ خود را تضمین کنید.

تقسیم طرح‌ها و تأمین مالی

برای اینکه بتوانید کسب‌وکار خود را با بودجه اندک مدیریت کنید بهتر است ابتدا طرح‌های خود را به ایده‌های کوچک‌تری تقسیم کنید و سپس برای هر بخش بودجه‌ای در نظر بگیرید و برای مدیریت بهتر بخش‌ها منبع مالی و منبع تأمین هزینه‌ها را هم جدا کنید.

حساب شخصی و مالی استارتاپ را جدا کنید

برای مدیریت منابع مالی در استارتاپ استودیو اکتا حساب‌های شخصی و استارتاپی خود را کاملاً از یکدیگر جدا کنید. برای این منظور برای استارتاپ خود یک حساب تجاری مشخص باز و تمامی حساب‌های مالی و امور حسابداری خود را از طریق آن انجام دهید و از این طریق مرز باریکی بین حساب‌های شخصی و مالی استارتاپی خود ایجاد کنید.

مدیریت میزان نقدینگی

میزان نقدینگی خود را مدیریت کنید و براساس نقدینگی خود مخارج و هزینه‌های شرکت را مدیریت و برای آن برنامه‌ریزی کنید و به این صورت نباشد که مخارج و هزینه‌ها بیش از نقدینگی‌تان باشد که اگر جنین باشد شکست پروژه استارتاپی قبل از تولید محصول حتمی است.

نظارت بر هزینه‌ها

بر روی هزینه‌هایی خود بر استارتاپ نظارت داشته باشید و هزینه‌های را که انجام می‌دهید یادداشت و بر آنها نظارت داشته باشید، به‌طور مثال بر هزینه‌های مربوط به حقوق کارمندان و خرید تجهیزات نظارت داشته باشید.

سخن پایانی

مدیریت منابع از موضوعات مهم استارتاپ ها از طراحی ایده تا تولید محصول به شما می‌رود. به همین دلیل شما می‌توانید با استخدام کارشناس منابع انسانی و مالی و استفاده از نظر مشاوران و افراد باتجربه در کنار آموزش مدیریت بهتری نسبت به منابع انسانی و مالی محدودی که در دسترس دارید داشته باشید و بتوانید فرآیند تولید محصول خود را طی و به موفقیت دست پیدا کنید. در صورت داشتن هرگونه سؤال با ما در استارتاپ استودیو اکتا تماس بگیرید.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

بیشتر کسب‌وکارهای موفق امروزی حاصل ایده پردازی خلاقانه و بلند پروازانه هستند که کار خود را از یک استارتاپ کوچک توسط شتاب دهنده ها شروع و با استفاده از امکانات مادی و معنوی که شتاب دهنده ها در اختیار صاحبان ایده قرار می‌دهند به سرعت به سمت یک شرکت بزرگ حرکت می‌کنند که البته در این راه فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه می‌کنند. ما در این مقاله به اهمیت وظایف شتاب دهنده در استارتاپ خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

شتاب دهنده ها چه وظایفی در قبال استارتاپ های نوپا دارند؟

شتاب دهنده ها به استارتاپ های نوپا از طریق جذب سرمایه، آموزش، بازاریابی و ... کمک می‌کنند تا هر چه سریعتر بتوانند ایده خود را به واقعیت تبدیل کنند.

در ساختار شتاب دهنده چه افرادی حضور دارند؟

در ساختار شتاب دهنده افراد متخصص زیادی در زمینه‌های مختلف کارآفرینی، مدیریت، اقتصاد، بازاریابی و ... حضور دارند که وظیفه اصلی آنها در شتاب دهنده ارزیابی میزان شایستگی استارتاپ ها و تعیین نیازمندی‌های آنها است.

از اهمیت حضور شتاب دهنده برای استارتاپ چند نمونه نام ببرید؟

از اهمیت حضور شتاب دهنده برای استارتاپ می تون به تسریع در جذب سرمایه، آموزش، بازاریابی،خلاقیت در ایده پردازی و تکمیل ایده، افزایش تجربه کارفرمایان و اعضای تیم اشاره نمود.

وظایف شتاب دهنده در استارتاپ

شتاب دهنده در واقع سازمانی است که به کارفرمایان و صاحبان ایده سرویس می‌دهد تا بتوانند مدل کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. در ساختار شتاب دهنده بلاکچین افراد متخصص زیادی در زمینه‌های مختلف کارآفرینی، مدیریت، اقتصاد، بازاریابی و ... فعالیت می‌کنند که وظیفه اصلی آنها در شتاب دهنده اکتا ارزیابی میزان شایستگی استارتاپ ها و تعیین نیازمندی‌های آنها است.

به‌طورکلی می‌توان گفت که شتاب دهنده ها وظیفه دارند دربازه زمانی 3 تا 12 ماه بسته به نوع فعالیت استارتاپ و قوانین موجود در شتاب دهنده بلاکچین کسب‌وکارهای منتخب را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهند و نیازمندی‌های آنها اعم از نیازهای مالی، تجهیزات و امکانات، دوره‌های آموزشی، خدمات رفاهی و دفتر کار را در اختیار آنها قرار دهند تا بتوانند هر چه سریع‌تر ایده خود را به سمت تولید محصول یا خدمت هدایت کنند.

توجه داشته باشید که پس از انتخاب ایده‌های برتر استارتاپی توسط شتاب دهنده اکتا یک قرارداد حقوقی ما بین دو طرف شکل می‌گیرد که در آن طرفین قرارداد می‌بایست براساس مفاد قرارداد تعهدات خود را انجام دهند.

کمک‌های شتاب دهنده‌ها به استارتاپ‌ها

کمک‌های شتاب دهنده‌ها به استارتاپ‌ها

شتاب دهنده ها برای رشد، پیشرفت و گسترش سریع استارتاپ همه امکانات مادی و معنوی را در اختیار آنها قرار می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا در مسیر رشد و توسعه گام بردارند که این کمک‌ها در ادامه حیات استارتاپ ها بسیار مهم است که مهمترین آنها عبارت‌اند از:

حمایت مادی و معنوی همه‌جانبه

شروع فرآیند استارتاپ نوپا در اکوسیستم بازار با چالش‌های زیادی همراه است که مشکلات زیادی را برای استارتاپ های نوپا به وجود می‌آورد. بیشتر استارتاپ ها با کمبود سرمایه مواجه هستند که شتاب دهنده بلاکچین این مشکل را حل و علاوه بر در اختیار قرار دادن سرمایه موردنیاز استارتاپ، امکانات و تجهیزات موردنیاز استارتاپ منجمله دفتر کار، تجهیزات، آموزش و ... را نیز در اختیار صاحبان ایده قرار می‌دهد.

برقراری ارتباط بین استارتاپ و سرمایه‌گذار

شتاب دهنده بین کارفرما و سرمایه‌گذار ارتباط برقرار می‌کند و طرح‌ها و ایده‌های منتخب را به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد و سرمایه‌گذار را قانع به سرمایه‌گذاری بر روی ایده‌های خلاقانه منتخب می‌کند. در بیشتر مواقع شتاب دهنده قرار ملاقاتی بین کارفرما و سرمایه‌گذار تنظیم می‌کند تا علاوه بر آشنایی کارفرما بتواند از ایده خود در برابر سرمایه‌گذار دفاع کند.

آموزش تیم استارتاپی

آموزش نیز مبحث بسیار مهمی است که شتاب دهنده اکتا برای تیم استارتاپی در نظر می‌گیرد تا به آموزش تخصصی بتوانند ایده خود را عملیاتی و آن را گسترش دهند.

بازاریابی محصول یا خدمت

در بازار رقبای قدرتمندی وجود دارد به همین دلیل بازاریابی محصول یا خدمت استارتاپی کمی مشکل به نظر می‌رسد به همین دلیل شتاب دهنده بلاکچین در زمینه بازاریابی به استارتاپ کمک می‌کند.

دسترسی به شبکه ارتباطات

ارتباطات در عصر کنونی مرکز پیشرفت و توسعه تمامی کارها به شمار می‌رود. فرض کنید شما ایده نوآورانه‌ای در زمینه صنایع دارید و می‌خواهید آن را به صاحبان صنایع معرفی کنید آیا بهتر نیست به جای صرف هزینه و وقت برای پیدا کردن صاحبان صنایع با فرد یا شرکتی که با این افراد دارای ارتباطات گسترده است آشنا شوید و به کمک آنها با این افراد ارتباط برقرار کنید. شتاب دهنده اکتا بسته به موقعیت کاری خود با شرکت‌ها، کارآفرینان سرمایه‌گذاران و ... ارتباطات گسترده‌ای دارد که همین ارتباطات به کارفرمایان یا صاحبان ایده کمک می‌کند تا بتوانند از خدمات گوناگون شتاب دهنده بلاکچین برای پیشرفت پروژه استارتاپی خود استفاده کنند. با حضور در شتاب دهنده اکتا می‌توانید دوستان، سرمایه‌گذاران و شرکای قابل‌اعتمادی را پیدا کنید و به کمک آنها محصول خود را تولید و به گسترش کسب‌وکار خود کمک کنید.

تکمیل ایده با افزایش خلاقیت

حضور افراد صاحب ایده در شتاب دهنده اکتا و همفکری با سایر افراد هم تیمی به نوبه خود باعث افزایش خلاقیت و در نتیجه تکمیل ایده ابتدایی می‌شود. زمانی که شما با ایده خلاقانه برای راه‌اندازی استارتاپ به شتاب دهنده اکتا مراجعه می‌کنید در مجموعه شرکت با افراد متخصص و کارآفرین روبرو می‌شوید. تجمیع کارآفرینان در تخصص‌های مختلف در شتاب دهنده باعث افزایش خلاقیت در ایده پردازی و گسترش و تکمیل ایده اولیه می‌شود.

برنامه‌ریزی و تحلیل بازار

وجود افراد متخصص و توانمند در شتاب دهنده بلاکچین به استارتاپ ها کمک می‌کند تا بتوانند بسیاری از مهارت ها را طی مدت‌زمانی یاد بگیرید و با استفاده از دانش مشاوران و افراد باتجربه بتوانند بازار هدف را شناسایی و نقاط قوت و ضعف رقیبان را مورد ارزیابی قرار دهند تا استارتاپ نوپا و نوظهور بتواند با برنامه‌ریزی درست به هدف خود دست پیدا کند و بهترین گزینه را در زمان‌های مختلف برای پیشبرد مقاصد استارتاپ انتخاب نماید.

دلایل اهمیت وظایف شتاب دهنده‌ برای رشد استارتاپ

دلایل اهمیت وظایف شتاب دهنده‌ برای رشد استارتاپ

از دلایل اهمیت شتاب دهنده برای استارتاپ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. تجربه نشان داده است آن دسته از استارتاپ هایی که ایده خود را از طریق شتاب دهنده اکتا اجرا می‌کنند در دستیابی به موفقیت و هدف نسبت با سایر استارتاپ ها موفق ظاهر می‌شوند و با جذب سرمایه، تولید سریع محصول و عرضه آن به بازار مشتریان بالقوه زیادی را جذب می‌کنند.
  2. شتاب دهنده بلاکچین در واقع پنجره‌ای نو برای آموزش و رشد شرکتهای استارتاپی محسوب می‌شود. شتاب دهنده بستر مناسبی برای آموزش و دسترسی به منابع انسانی غنی به شمار می‌رود و فرصت‌های تکرار نشدنی را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد که در واقع فراتر از جذب سرمایه است.
  3. حضور افراد و صاحبان ایده استارتاپی در شتاب دهنده باعث تعامل بیشتر با سایر تیم‌ها می‌شود که همین عامل به نوبه خود بر تجربه اعضای تیم می‌افزاید و مسیر حرکت رشد استارتاپ را تسریع می‌کند.
  4. حضور شتاب دهنده ها در عصر تکنولوژی و فناوری تأثیر فوق‌العاده‌ای بر اکوسیستم کارآفرینی ایفا می‌کند طوریکه با وجود شتاب دهنده ها حضور شرکتهای استارتاپی افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است.
  5. خدماتی که شرکتهای شتاب دهنده ارائه می‌کنند علاوه بر اینکه باعث سود بردن شرکتهای استارتاپی می‌شود رشد اقتصادی را نیز به دنبال دارد که به‌عنوان یک منبع کارآفرینی تلقی می‌شود.
  6. در حال حاضر شتاب دهنده افزودنی مثبتی برای شرکتهای نوپا استارتاپی محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله به اهمیت وظایف شتاب دهنده در استارتاپ پرداختیم. شتاب دهنده در واقع مرکز تسهیل ایده به واقعیت و تولید محصول یا خدمت به شمار می‌رود. کارفرمایان با ورود به شتاب دهنده ها اصولاً گام‌های اولیه ایده خود برای جذب سرمایه، آموزش، بازاریابی، شناسایی بازار هدف و ... را خیلی سریعتر از سایر رقبا و کارفرمایان پشت سر می‌گذارند و خیلی سریع محصول یا خدمت خود را در بازار مصرف عرضه می‌کنند. ما در این مقاله بسته به رسالت خود به اهمیت وظایف شتاب دهنده در استارتاپ اشاره کوتاهی نمودیم که امیدواریم مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه انتقاد، سؤال و پیشنهاد با ما در شتاب دهنده اکتا تماس یا بگیرید.

  • شتاب دهنده اکتا