شتاب دهنده اکتا

حمایت از ایده های نوآورانه شما

شتاب دهنده اکتا

حمایت از ایده های نوآورانه شما

حمایت از ایده های نوآورانه شما

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پیشرفت نوآوری و فناوری در عصر حاضر با سرعت نور در حال انجام است که در این میان بازار استارتاپی داغ‌تر از هر نوع کسب‌وکاری در حال گسترش است. هنگام راه‌اندازی استارتاپ افراد خلاق و باانگیزه، هنگام جذب سرمایه با چالش و موانع بسیاری روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل بیشتر افراد صاحب فکر و ایده در این مرحله به‌دلیل عدم یافتن سرمایه‌گذار مناسب، ناامید و دلسرد از ایده خود منصرف شده و آن را که می‌توانست گره از مشکلات بسیاری از مردم باز کند و در کنار آن اشتغال به وجود آورد، رها می‌کنند. چراکه از پس مخارج آن بر نمی‌آیند. به همین دلیل ما در این مقاله به مراحل جذب سرمایه برای استارتاپ خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

مراحل جذب سرمایه استارتاپ

استارتاپ‌ها در واقع آن دسته از شرکت‌هایی را شامل می‌شوند که بر اساس ایده‌های خلاقانه و فناورانه بدون داشتن سرمایه شخصی برای راه‌اندازی و رسیدن به مرحله تجاری شدن و سودآوری همچون استارتاپ استودیو اکتا تلاش می‌کنند. جذب سرمایه در واقع مهم‌ترین بخش راه‌اندازی این شرکت‌های نوپا به شمار می‌رود. چراکه همزمان با طرح ایده خلاقانه چون قرار است شرکت نوپایی را ایجاد کنند، نیاز به سرمایه و هزینه زیادی دارند تا بتوانند بدون دغدغه مالی افکار خود را پیاده و استارتاپ نوین خود را مدیریت کنند. به همین دلیل از همان ابتدای شروع کار نیاز به جذب سرمایه دارند تا بتوانند از این طریق به گسترش ایده خود، شتاب لازم را ببخشند. مراحل جذب سرمایه برای استارتاپ عبارت‌اند از:

سرمایه‌گذاری دانه یا بذر پاشی

سرمایه‌گذاری دانه که از آن به‌عنوان سرمایه‌گذاری بذرپاشی نیز نام برده می‌شود، در واقع نخستین منبع تأمین ورود سرمایه استارتاپ به شمار می‌رود. به این صورت که برای تأمین منابع مالی خود برای طراحی و تجاری‌سازی ایده شما می‌توانید از طریق آشنایان و دوستان خود اقدام کرده یا از طریق سرمایه شخصی یا جمعی سرمایه موردنیاز خود را برای راه‌اندازی استارتاپ تأمین کنید.

توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری جمعی خود به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود. یکی «سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر پاداش» که در آن فرد یا افرادی که از ایده شما حمایت می‌کنند، پس از رسیدن به نتیجه خدمت یا پاداشی را دریافت می‌کنند. دیگری «سرمایه‌گذاری جمعی منصفانه» که در این نوع سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران بسته به تأمین سرمایه همچون شتاب دهنده اکتا بخشی از سهام شرکت را در اختیار می‌گیرند و در سود شرکت نوپا سهیم می‌شوند. برای شروع کسب‌وکار نوپا سرمایه‌گذاری جمعی منصفانه مناسب است.

سرمایه گذاران فرشته

سرمایه گذاران فرشته

زمانی که ایده خلاقانه شکل گرفت و مسیر تجاری‌سازی مشخص شد، باید مراحل جذب سرمایه استارتاپ را طی کنید تا بتوانید از طریق تأمین سرمایه به توسعه تجارت، بازاریابی و گسترش تیم خود فکر کنید و آن را ارتقا دهید. در این مرحله می‌توانید از سرمایه‌گذاران فرشته استفاده کنید. چراکه سرمایه‌گذاران فرشته از افرادی تشکیل شده‌اند که هدف آن‌ها حمایت از شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌هایی است که نمی‌توانند سرمایه موردنیاز خود را برای شروع کسب‌وکار تأمین کنند. بنابراین این سرمایه‌گذاران هزینه شرکت‌های نوپا را تأمین می‌کنند و از این طریق سرمایه خود را به خطر می‌اندازند. در واقع آن‌ها ریسک سرمایه‌گذاری خود را به گردن می‌گیرند. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاران فرشته بدون حساب و کتاب سرمایه خود را به خطر نمی‌اندازند، بلکه شما برای جذب سرمایه استارتاپ نوپای خود باید چشم‌انداز مشخص و در عین حال امیدوارکننده‌ای را ارائه دهید. برای جذب سرمایه استارتاپ می‌توانید از شرکت‌های شتاب دهنده نیز برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

سرمایه‌گذاران فرشته از طریق اتحادیه‌ها نیز با هم در تعامل هستند. آن‌ها علاوه بر فراهم آوردن سرمایه یک شرکت نوپا، بار مالی خودشان را نیز سبک‌تر می‌کنند. طراحان ایده و فکر که سرمایه‌ای ندارند، می‌توانند از طریق استارتاپ استودیو اکتا به رویاهای خود رنگ واقعیت بپاشند.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا وی سی ها

زمانیکه استارتاپ رشد اولیه خود را با موفقیت پشت سر گذاشت، استارتاپ می‌تواند برای ادامه راه پرفرازونشیب خود از طریق سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا وی سی‌ها اقدام کرده و جانی تازه برای پیمودن مسیر به استارتاپ خود ببخشد و رشد کسب‌وکار خود را تسهیل کند. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در این مرحله به‌صورت چندمرحله‌ای انجام می‌شود؛ چراکه این شرکت‌ها به‌طور تخصصی در زمینه تأمین مالی شرکت‌ها فعالیت می‌کنند. همچنین چون با دید تخصصی به کسب‌وکارهای نوپا نگاه می‌کنند، صرفاً از آن دسته از کسب‌وکارهایی حمایت می‌کنند که بازگشت هزینه آن‌ها را تضمین کند. به همین دلیل بسته به ارزیابی‌های مختلف تأمین سرمایه استارتاپ را در سه مرحله به قرار زیر انجام می‌دهند.

مرحله A:

در نخستین مرحله سرمایه‌گذاری معمولاً سرمایه کمتری نسبت به سایر مراحل موردنیاز است. کسب‌وکارها و استارتاپ‌هایی که محصولی را تولید کرده‌اند و دارای محصولی هستند و بازار هدف خود را شناسایی کرده‌اند با استفاده از سرمایه‌گذاری فرشته می‌توانند به‌راحتی سیستم توزیع خود را بهبود ببخشند و مدلی جدید از کسب‌وکار خود را ارائه و آن را راه‌اندازی کنند. سرمایه‌گذاران فرشته برای سرمایه‌گذاری در حدود 15 تا 30 درصد درآمد را برای خود می‌دانند. تأمین سرمایه در این مرحله و مراحل قبل با خطر بیشتری همراه است.

مرحله B:

در این مرحله استارتاپ‌ها نیاز به سرمایه بیشتری نسبت به مراحل قبلی دارند. چراکه به‌دنبال الگوی تجاری کارآمدی هستند که در ازای سرمایه‌گذاری بخشی از سهام شرکت به آن‌ها اعطا شود.

مرحله C و بالاتر:

سرمایه‌گذاری در این مرحله و مراحل بالاتر بیشتر و سنگین‌تر است. چراکه شرکت نوپا دیگر آن شرکت تازه‌تأسیس نیست. بنابراین نیاز به سرمایه بیشتری دارد، تفاوت اصلی این مرحله با مراحل قبلی در این است که بسیاری از نهادهای خصوصی و صاحبان ثروت به‌دنبال سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها هستند و به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی وارد کسب‌وکار می‌شوند. در نتیجه بخشی از سهام به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند. استارتاپ استودیو اکتا بسته به رسالت خود به‌دنبال عملیاتی کردن ایده‌های خلاقانه از طریق سرمایه‌گذاری است.

از مجموع سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌توان به آرمان آتی، آمن کپیتال، وی سی پرشیا، صندوق زیست فناوری، فینووا، برسام تک و شریف وی سی اشاره کرد.

شتاب دهنده‌ها یا مراکز رشد

پس از طرح ایده و بررسی تمامی جوانب و تحقیق و بررسی در این زمینه می‌توانید از طریق مراکز رشد یا شتاب دهنده‌ها سرمایه موردنیاز خود را جذب کنید. البته برای جذب سرمایه شما باید ایده جذابی از کسب‌وکار خود را به‌طور پروپوزال ارائه دهید و در صورت قبول شدن در قضاوت در مرحله بعدی می‌توانید از حمایت‌های مادی و معنوی شتاب دهنده و مراکز رشد بهره ببرید.

شتاب دهنده اکتا

شتاب دهنده اکتا بازوی قدرتمند استارتاپ‌ها در عصر حاضر به شمار می‌رود که با تأمین مالی و فراتر از آن، حمایت مادی و معنوی از جمله تأمین دفتر کار، آموزش از طریق افراد مجرب و ... از صاحبان طرح و ایده حمایت کرده و سرمایه موردنیاز آن‌ها را از ابتدای طرح تا انتها و خروجی ایده تأمین می‌کند و در ازای آن درصد ناچیزی از سهام استارتاپ را در اختیار می‌گیرد. اگر شما نیز ایده جذاب و خلاقانه‌ای دارید می‌توانید با شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید.

وام‌های درآمدی

وام‌های درآمدی

استفاده از وام‌های درآمدی یکی دیگر از روش‌های جذب سرمایه استارتاپ‌ها به شمار می‌رود. این‌گونه وام‌ها معمولاً توسط سرمایه‌گذاران برای تأمین مالی استارتاپ‌ها با دادن وعده بخشی از درآمد به صاحبان کسب‌وکار ارائه می‌شود. استارتاپ استودیو اکتا از ایده‌های نوپا حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وام بانکی یا سرمایه‌گذاری تضمینی

استفاده از وام بانکی معمول‌ترین روش جذب سرمایه به شمار می‌رود که معمولاً در این‌گونه وام‌ها استارتاپ‌ها به‌عنوان وثیقه، دارایی یا املاکی را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهند.

سندیکاها

سندیکاها به گروه‌های خود اجازه سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های نوین را می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت سندیکاها یکی از مراحل جذب سرمایه استارتاپ‌ها به شمار می‌روند.

نکته

توجه داشته باشید که شما از راه‌های مختلف می‌توانید سرمایه موردنیاز خود را تأمین کنید. پس اگر ایده جذابی دارید، هم‌اکنون دست‌به‌کار شوید و به این امر توجه داشته باشید که اگر ایده جذاب و خلاقانه‌ای بسته به نیاز بازار داشته باشید، خودبه‌خود سرمایه‌گذاران به سمت شما جذب می‌شوند. چراکه سرمایه‌گذار به‌دنبال سود بیشتر است و اگر کسب‌وکار شما سودآور باشد، سرمایه‌گذار از آن حمایت و پشتیبانی می‌کند.

سخن پایانی

تأمین سرمایه برای شروع یک کسب‌وکار نوین با ایده خلاقانه نخستین دغدغه و نگرانی افراد صاحب ایده را تشکیل می‌دهد که تمرکز ذهن و فکر آن‌ها را به هم می‌ریزد. برای این منظور شما از طریق روش‌های مختلف می‌توانید سرمایه موردنیاز خود را تأمین کنید. یکی از روش‌های رایج تأمین سرمایه استارتاپ‌ها استفاده از ظرفیت شتاب دهنده‌هاست که برای این منظور می‌توانید با شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید و از حمایت‌های مادی و معنوی این شرکت که هدفی جز برآوردن آمال و آرزوهای شما، گسترش کسب‌وکارهای استارتاپی و رونق اشتغال ندارد، بهره‌مند شوید.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

استارتاپ استودیو با نام علمی و انگلیسی Startup Studio همچون کارخانه‌ای است که به‌طور مستمر به تولید فکر و ایده برای بررسی می‌پردازد. سپس روی ایده تعریف‌شده، کار کرده و بر اساس منابع و امکانات به یک استارتاپ و برند موفق در آینده تبدیل می شود. استارتاپ استودیو با نام استارتاپ فکتوری و کارخانه استارتاپ نیز شناخته می‌شود که از ابتدای تولید همراه استارتاپ است و در واقع ورودی تیم استارتاپ و ایده محسوب می‌شود. روند استارتاپ در استارتاپ استودیو برخلاف شتاب دهنده با ایده شروع می‌شود نه کارآفرین؛ به همین دلیل ما در این مقاله به توضیح اینکه استارتاپ استودیو چیست و به صورت کلی آشنایی با استارتاپ استودیو خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب با شتاب دهنده اکتا همراه باشید.

استارتاپ استودیو چیست؟

استارتاپ استودیو اکتا یا استارتاپ فکتوری در اصل زیربنای اساسی شکل‌گیری و رشد استارتاپ محسوب می‌شود که در واقع یک هسته مرکزی است که با تأمین نیروی انسانی مجرب به اضافه تأمین مالی به‌طور مستمر استارتاپ‌های جدید فناورانه با بازدهی بالا را خلق می‌کند. این نوع استارتاپ در واقع ورودی طرح و ایده به شمار می‌رود.

توجه داشته باشید که در واقع شتاب دهنده اکتا  یک مرکز رشد است و سایر اجزا همچون استارتاپ استودیو اکوسیستم کارآفرینی این مجموعه به شمار می‌روند. این اجزا ایده‌های برتر و موردنیاز را برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق، بسته به نیاز بازار از بیرون جذب می‌کنند. البته باید روال‌های جدید را در کنار مسئله‌محوری به موارد گفته‌شده اضافه کنیم که ایده‌های افراد را در کسب‌وکارها و سازمان‌های موفق یا روندهای جهانی فناوری جستجو می‌کند. سپس برای تحقق ایده فناورانه خود به‌دنبال جذب نیروهایی است که بتواند تیم استارتاپ موفقی را برای آینده ترسیم کرده و به آن شکل دهد. در این میان استارتاپ استودیو کارخانه این چنین عمل می‌کند. چراکه بر اساس نیازی که در بازار وجود دارد، اقدام به ایده‌پردازی یا جذب ایده کرده و در خود شرکت شروع به ایده‌پردازی می‌کند. شرکت شتاب دهنده و بالاخص استارتاپ استودیو پس از آنکه بارها ایده را موردبررسی قرار داد و ایده پخته شد و توانست به تولید محصول کمینه دست پیدا کند، تیم‌های متخصص از افراد مجرب را جذب و ساماندهی می‌کند تا بتواند در سریع‌ترین زمان نسبت به رشد ایده اقدام کند.

به عبارت دیگر، می‌توان گفت که هدف از استارتاپ استودیو در شرکت شتاب دهنده اکتا ایجاد ساختاری است که بتواند شرکت‌های باارزشی را ایجاد کند و از این طریق شانس موفقیت آن‌ها را افزایش دهد. نکته‌ای که وجود دارد این است که استارتاپ کارخانه می‌تواند همچون افرادی که دارای فکر و ایده هستند، صاحب سهام شرکت شود و با شرکت تازه‌تأسیس شراکت کند. سپس از این طریق تا مرحله خروج از شتاب دهنده، به همکاری استراتژیک خود ادامه دهد. اگر شما نیز دارای طرح و ایده هستید و قصد دارید کسب‌وکار نوینی راه‌اندازی کنید، می‌توانید با شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید. این نکته را در نظر داشته باشید که استارتاپ استودیو حمایت همه‌جانبه و چندجانبه از استارتاپ‌ها دارد که این حمایت‌ها از مراحل نخست خلق ایده تا عملیاتی شدن ایده ادامه پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که استارتاپ استودیو برخلاف شتاب دهنده اکتا ایده و کسب‌وکارهایی را که شانس موفقیت بیشتری دارند، موردبررسی قرار می‌دهد. به همین دلیل این استارتاپ استودیو خود به تولید ایده بر اساس نیاز بازار می‌پردازد تا ایده موردنظر در آینده‌ای نه چندان دور بتواند به برند موفقی تبدیل شود.

تفاوت استارتاپ استودیو و شتاب دهنده

تفاوت استارتاپ استودیو و شتاب دهنده

در ادامه بحث آشنایی با استارتاپ استودیو به تفاوت میان استارتاپ استودیو و شتاب دهنده می پردازیم. استارتاپ استودیو برخلاف شتاب دهنده از ایده شروع کرده و دقیقاً عکس شتاب دهنده عمل می‌کند. چراکه در شتاب دهنده، کارآفرینان با ایده و استراتژی خود برای جذب سرمایه و استفاده از امکانات و منابع به سمت شرکت‌های شتاب دهنده می‌آیند. ولی در استارتاپ استودیو در ابتدا تیمی وجود ندارد و این استودیو است که ایده‌های مختلف را ایجاد می‌کند و سپس برای ایده‌ها تیم تشکیل می‌دهد و از این طریق آن‌ها را به کسب‌وکار موفقی تبدیل می‌کند. توجه داشته باشید که استارتاپ استودیو اکتا همچون شتاب دهنده اکتا با مجموع سرمایه‌های خطرپذیر بودجه موردنیاز خود را تأمین می‌کند. در واقع هدف ورود این استودیوها به بازار استارتاپ‌ها ساده کردن روند تولید و فعالیت استارتاپ‌ها با کاهش 90 درصد شکست آن‌ها است.

مؤلفه های اساسی استارتاپ استودیو

از مولفه‌های اساسی استارتاپ استودیو که نقش مهمی در موفقیت تیم استارتاپ ایفا می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایده پردازی داخلی در استارتاپ استودیو

ایده‌پردازی در استارتاپ فکتوری برخلاف شتاب دهنده، داخل استارتاپ استودیو با گرد هم آوردن کارفرمایان و افراد صاحب فکر و ایده، انجام می‌شود. استارتاپ استودیو همانند یک بنیان‌گذار موفق عمل کرده و خود را شریک تجاری کسب‌وکار می‌داند. به عبارت دیگر، در این مدل، استارتاپ استودیو خود مالک کل ایده است. این در حالی است که شتاب دهنده اکتا چون صرفاً از ایده، حمایت مالی و معنوی می‌کند، تنها بخشی از سهام را در اختیار می‌گیرد.

تولید زیاد در استارتاپ استودیو

استودیو استارتاپ اکتا این قابلیت را دارد تا تعداد زیادی کسب‌وکار نوین را متناسب با نیاز بازار راه‌اندازی کند؛ چراکه هدف استارتاپ فکتوری تولید زیاد است.

زیرساخت استارتاپ استودیو

استارتاپ استودیو اکتا دارای زیرساخت‌های متعددی همچون افراد بااستعداد دارای طرح و ایده، ابزارهای مفید، شبکه گسترده، فرآیندهای کارا و ... است.

چرخه استارتاپ استودیو

چرخه استارتاپ استودیو

فرآیند و چرخه استارتاپ استودیو در شتاب دهنده اکتا به این صورت است که ابتدا می‌بایست کارآفرینان همراه با ایده‌پردازان، شبکه، سرمایه‌گذاری مهارت و فرآیند را ایجاد کنند. بعد از تولید ایده‌های موفق، باید به تست آن‌ها بپردازند و در صورت شکست، با تخصص دوباره منابع، آن‌ها را شکوفا کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست به مرحله اسپین آف وارد می‌شوند. با شکست در این مرحله نیز دوباره باید با تخصیص منابع به رشد ایده کمک شود و در نهایت با گذر از این مرحله، به مرحله پایانی خروج دست پیدا می‌کنند.

از مراحل اساسی یک استارتاپ استودیو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در نخستین گام در استارتاپ فکتوری می‌بایست تیم اصلی را به همراه کارفرمایان ایجاد کنید.
  2. پس از ایجاد تیم باید زیرساخت و بودجه داخلی را تأمین کنید.
  3. شروع کار را با ایجاد ایده و فکر و در بعضی موارد به‌عنوان سهام‌دار ایجاد کنید.
  4. چندین استارتاپ را به‌صورت موازی پیش ببرید.
  5. در این مرحله می‌توانید اعضای غیرفعال را حذف و افراد متخصص و مجرب جدید را به تیم اضافه کنید.
  6. به‌طور مستمر پیگیر کارهای تیم‌های فعال باشید.
  7. مرحله آخر رشد، استراتژی، خروج و در نهایت تکرار است.

اهداف استارتاپ استودیو

از مهم‌ترین اهداف استارتاپ استودیو اکتا می‌توان دو مورد زیر را نام برد:

بهبود کیفیت تولید در استارتاپ فکتوری

از اهداف مهم شرکت‌های شتاب دهنده در استارتاپ استودیو تولید کسب‌وکارهای استارتاپی با برند و ارزش سهامی بالا در آینده نه چندان دور است. استارتاپ استودیو در شرکت شتاب دهنده اکتا به‌جای توجه به تعداد استارتاپ‌ها، به کیفیت اهمیت بیشتری می‌دهد. به همین دلیل بیشتر استارتاپ‌های فکتوری سالانه به‌طور متوسط 3 تا 5 درصد تولید می‌کنند.

کاهش هزینه تولید در استارتاپ کارخانه

دومین هدف استارتاپ استودیو کاهش هزینه‌های تولید است.

مدل کار استارتاپ کارخانه

مدل کار استارتاپ کارخانه

استارتاپ استودیو همچون کارخانه‌ای است که به تولید استارتاپ می‌پردازد و بر همین اساس، پول و زمان را در قالب فرآیندی تکرارپذیر روی استارتاپ‌های نوپا سرمایه‌گذاری می‌کند. در واقع هدف از آن فروش با سود بالای استارتاپ‌های ساخت استودیو است که به‌صورت حرفه‌ای وارد کسب‌وکار می‌شوند. همان‌طور که گفتیم ورودی استارتاپ از طراحی ایده، سرمایه و تیم است. بنابراین هر چقدر ورودی بهتر باشد، قطعاً خروجی نیز بهتر و بهینه‌تر می‌شود. توجه داشته باشید که استارتاپ استودیو انواع مختلفی دارد که در مقالات بعدی به‌طور مفصل به آن‌ها خواهیم پرداخت.

سخن پایانی

استارتاپ استودیو با هدف ایجاد سود و ارزش، خدمات نوآورانه‌ای را با درصد شکست پایین فراهم می‌آورد. چراکه این مدل شرکت‌ها با تولید ایده‌های برتر، استارتاپ‌هایی را وارد بازار کار می‌کنند که قرار است در آینده نزدیک به برندی موفق تبدیل شوند. نرخ موفقیت استارتاپ استودیو نسبت به سایر استارتاپ‌ها بیشتر است. چنانچه شما نیز دغدغه و ایده متناسب با نیاز بازار دارید، می‌توانید با ما در شرکت شتاب دهنده اکتا تماس بگیرید.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

امروزه کسب و کارهای استارتاپی زیادی در جامعه در حال رشد هستند که باید اذعان نمود ، فرهنگ استارتاپی مملو از افرادی است که تلاش می کنند و می خواهند به کسب و کار خود تکان دهند ولی نمی توانند و در این راه شکست می خورند و شاید مهمترین دلیل آن این است که کارفرمایان و طراحان ایده تجربه کافی ندارند و نمی دانند چطور کسب و کار خود را از نقطه شروع به نقطه پایان برسانند، به همین دلیل ارائه ایده به شرکت شتاب دهنده اکتا می تواند بهترین راه حل برای راه اندازی استارتاپتان باشد تا شما از این طریق بتوانید علاوه بر تامین سرمایه از تجربه، امکانات و آموزش های شرکت های شتاب دهنده بهره و به کسب و کار خود رونق ببخشند که ما در این مقاله به باید و نبایدها درباره استارتاپتان خواهیم پرداخت پس در ادامه مطلب با استارتاپ استودیو اکتا همراه باشد.

باید و نبایدها درباره استارتاپتان

برای خلق ایده و راه اندازی استارتاپ شما نیاز به دانشی در ارتباط با قوانین و همچنین عملکرد آن دارید که در این میان آموزش های استارتاپی توسط افراد باتجربه و خبره می تواند شروع یک استارتاپ ایده آل برای شما باشد که باید و نبایدهای این کسب و کار نوین فن آورانه به قرار زیر است.

در طراحی ایده نیاز مردم را بشناسید

مهمترین گام در راه اندازی استارتاپ این است که بسته به نیاز مردم ایده خود را به گونه ای طراحی کنید که بتواند نیاز اساسی قشری از مردم را مرتفع کند که البته در این میان لازم نیست حتماً ایده تان ناب و خاص باشد چرا که در بیشتر مواقع آشنا نمودن مردم با فناوری جدید و تسهیل وسایل با فناوری نوین می تواند نیاز مردم را برطرف کند که برای نمونه می توان به تاکسی های اینترنتی یا درخواست تاکسی در محل اشاره نمود، به هنگام طراحی ایده اگر چنانچه ای ایده ای ولو ریز در ارتباط با ایده اصلی تان به ذهنتان رسید آن را یادداشت کنید چرا که ممکن است جزئیات ایده از ذهنتان خارج شود. استارتاپ استودیو اکتا به شما کمک می کند تا بتوانید ایده هایتان را از ذهن خارج و آن را تولید و به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید.

ساخت نمونه ایده

ساخت نمونه ایده

پس از خلق و طراحی ایده ، حال باید دست به کار شوید و نخستین نمونه کسب و کار خود را تولید کنید، بسیاری از طراحان فکر در حالی که ایده جذابی دارند نمی توانند کار عملی صورت دهند و نمونه ایده خود را تولید کنند؛ تا زمانی که ایده به مرحله تولید و اجرا در نیاید در حد فکر باقی می ماند برای این منظور با تلاش و کوشش و بهره گیری از افراد متخصص می توانید نمونه محصول خود را تولید و آن را ارائه دهید و به این نکته توجه داشته باشید که با تولید نمونه ایده بخش مهمی از راه اندازی استارتاپتان را طی می کنید.

تامین سرمایه پس از تولید ایده

تامین سرمایه بخش مهمی از راه اندازی استارتاپ به شمار می رود چرا که شما بدون نیاز به سرمایه نمی توانید ایده خود را اجرا کنید، اگر خودتان دارای سرمایه هستید به راحتی می توانید طرح خود را اجرا کنید در غیر اینصورت باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشید تا از ایده شما حمایت مادی نماید، برای این منظور می توانید سرمایه خود را از طریق شرکت های شتاب دهنده تامین کنید که در این بین استارتاپ استودیو اکتا از مراحل نخست طراحی ایده در کنار شماست که علاوه بر تامین سرمایه و قرار دادن دفتر کار و امکانات و تجهزیات لازم آموزش های ضروری را توسط مربیان مجرب به شما می دهد.

برند یا ایده خود را ثبت کنید

پس از تامین سرمایه مورد نیاز و راه اندازی استارتاپ باید برند خود را ثبت کنید تا این محصول با نام شما شناخته شود.

دعوت به همکاری

قطعاً شما به تنهایی نمی توانید ایده خود را عملیاتی کنید به همین دلیل برای تولید نیاز به افراد مجرب و متخصص دارید که برای این منظور می توانید افرادی را استخدام و با آنها همکاری کنید که البته شرکت شتاب دهنده اکتا این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید افراد متخصصی را به همکاری دعوت و یا از افرادی که دارای ایده مشترکی با شما هستند استفاده و شرکت خود را ادغام نمایید.

تولید

پس از استخدام افراد متخصص و مجرب حالا نوبت به تولید محصول فناورانه و بهره مندی از مزایای آن می رسد که می توانید پس از تولید به بازار مصرف عرضه کنید تا همگام از آن استفاده کنند.

چه نوع ایده های استارتاپی هستند

چه نوع ایده های استارتاپی هستند

طبق تعریفی که از استارتاپ شده است هر ایده یا فکر جدید و خلاقانه‌ای که منجر به تولید محصول یا خدمتی می شود در گروه استارتاپ تعریف می شود که البته ناگفته نماند که امروزه قوانین مربوط به استارتاپ شامل آن دسته از کسب و کارهای نوپایی می شود که توسط افراد یا گروه هایی که با سرمایه شخصی یا خصوصی آن را به مرحله اجرا در می آورند گفته می شود؛ مهمترین بخش استارتاپ های امروزی بر روی بستر اینترنت و فضای مجازی است.

هزینه راه اندازی استارتاپ چقدر است

درباره استارتاپ نمی توان هزینه ثابتی را در نظر گرفت چرا که هر ایده و طرحی بسته به سازوکار پروژه و نوع تجارت دارای هزینه متغیری است به همین دلیل نمی توان هزینه ثابتی را در نظر گرفت ولی با درک درستی از سازوکار طرح و نوع تجارت می توان هزینه تقریبی آن را پیش بینی نمود.

چگونگی ارائه ایده به شرکتهای شتاب دهنده یا سرمایه گذار

چگونگی ارائه ایده به شرکتهای شتاب دهنده یا سرمایه گذار

نحوه ارائه ایده یا طرح به شرکتهای شتاب دهنده تأثیر بسزایی در سرنوشت استارتاپتان دارد، به این نکته نیز توجه داشته باشید هر چقدر هم که ایده شما نوآورانه، سودآور و جذاب باشد بسته به اینکه رقابت در میان طراحان ایده و کارافرینان برای جذب سرمایه بسیار زیاد است شما باید در وهله نخست بتوانید ایده خود را به طور مشخصی  به شرکت استارتاپ استودیو اکتا ارائه و سرمایه و امکانات مورد نیاز را برای راه اندازی کسب و کارتان جذب کنید.

چند توصیه مهم به هنگام ارائه طراح یا ایده

  1. طرح خود را به صورت ساده بیان کنید تا قابل درک باشد.
  2. به زمان ارائه طرح دقت و همه جوانب را در نظر بگیرید.
  3. یک داستان کوتاه درباره استارتاپ خود بنویسید و آن را ارائه دهید.
  4. طراح خود را به صورت خلاصه و متمرکز ارائه دهید.
  5. ویژگی ها و وجه تمایز طرح خود را ارائه کنید.
  6. یک نسخه اولیه از طرح خود را آماده و به شرکت شتاب دهنده اکتا ارائه کنید.
  7. یک پیچ دک منسجم و قوی ارائه دهید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد دارای فکر و ایده در گفتگوهای روزانه خود به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که چگونه می توانند یک استارتاپ راه اندازی و شرکتهای شتاب دهنده را ملزم به حمایت مادی و معنوی از ایده خود کنند، به این نکته توجه داشته باشید که استارتاپ ها قوانین خاص و پیچیده ای ندارند و هر فردی با دانش تخصصی خود می تواند یک استارتاپ راه اندازی کند. برای اجرای طرح و ایده خود می توانید با شرکت شتاب دهنده اکتا تماس و از مشاوران و راهنمایی های این شرکت بهره مند و با استفاده از تامین سرمایه مالی، تجهیزات و امکانات ایده خود را برای راه اندازی استارتاپ نوآورانه عملیاتی کنید.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

استارتاپ و شتاب دهنده از کلمات پرتکراری به شمار می روند که بارها طی سالهای اخیر نام آن را شنیده اید، شتاب دهنده همانطور که از نامش پیداست به ایده و طرح خلاقانه شما شتاب و سرعت لازم را از طریق حمایت های مادی و معنوی می دهد تا شما بتوانید ایده و طرح خود را اجرا کنید، به عبارت دیگر از شروع ایده آن را تحت حمایت خود قرار می دهد که ما در این مقاله به اینکه استارتاپ و شرکت شتاب دهنده چیست؟ خواهیم پرداخت و به سؤالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد پس در ادامه مطلب در شرکت شتاب دهنده اکتا همراه ما باشید.

شرکت شتاب دهنده چیست؟

شرکت شتاب دهنده چیست؟دنیای امروز از استارتاپ هایی پر شده است که از یک ایده و شرکت کوچک به شرکتی غول پیکر تبدیل شده اند و یا از همان ابتدا در نطفه از بین رفته اند؛ شتاب دهنده با نام علمی accelerator در واقع شرکتی هایی مبتنی بر رشد را شامل می شود که از استارتاپ ها از همان ابتدا شروع فعالیت از طریق آموزش، تأمین سرمایه برای شروع کار و محلی برای انجام فعالیت و ... حمایت و پشتیبانی می کند، به عبارت دیگر می توان گفت که در اصل شتاب دهنده ها شرکتهایی با حوزه تخصصی و تجربه کاری بالا را شامل می شوند که همچون کاتالیزور عمل و برای مدت زمان معین به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت وارد فعالیت یک یا چندین استارتاپ به صورت موازی می شوند و از طریق آموزش های لازم و ضروری در کنار حمایت های همه جانبه مادی و معنوی استارتاپ ها را تا رسیدن به هدف مطلوب حمایت و از آن پشتیبانی می کنند که حوزه کاری گسترده ای دارد.

در ایالات متحده آمریکا شتاب دهنده ها نقش پر رنگی در پیشرفت استارتاپ ها از طرح تا اجرا ایفا می کنند، در کشور ما نیز هم اکنون شتاب دهنده اکتا به عنوان یک بازوی قدرتمند از طرح و ایده خلاقانه شما از طریق آموزش، تأمین سرمایه، مکان مناسب برای دفتر کار و در اختیار دادن ابزار و امکانات حمایت می کند تا شما بدون دغدغه و با در دست داشتن امکانات بدون محدودیت بتوانید ایده خود را سرپا و پس از مدتی کسب و کار خود را از آب و گل در آورده و چرخه زندگی خود را بگذرانید. شتاب دهنده به عنوان مرکزی برای رشد سریع استارتاپ ها به شمار می رود.

حمایت از ایده استارتاپی چه سودی برای شرکت شتاب دهنده دارد؟

شاید از خودتان بپرسیدکه حمایت از ایده استارتاپی چه نفع و سودی برای شتاب دهنده ها دارد در این زمینه باید خدمت شما عرض کنم که شما می بایست در ازای حمایت و تأمین مالی و در اختیار دادن فضا  برای کسب و کار خود میزان مشخصی از سهام ایده خود را در اختیار شرکت شتاب دهنده قرار دهید به عبارت دیگر شتاب دهنده ها با انجام سرمایه گذاری اولیه بر روی ایده و طرح نوپا شما درصدی از مالکیت آن را در اختیار می گیرند و در قبال آن آموزش های لازم را برای کسب موفقیت در کنار حمایت های مالی و معنوی می دهند، به این نکته توجه داشته باشید که این میزان سهام در برابر حمایت های مادی و معنوی بسیار ناچیز است.

وظایف شتاب دهنده ها

وظایف شتاب دهنده ها

شتاب دهنده ها وظایف گسترده ای در قبال کسب و کارها و حمایت از ایده های استارتاپی دارند که سه نمونه از مهمترین وظایف آنها عبارت اند از:

  1. توجه داشته باشید که شتاب دهنده ها در اصل همان مراکز رشد یا انکوباکترها هستند که وظیفه آنها در وهله نخست کاهش زمان برای طرح یا ایده شروع کسب و کار است، این شرکتها در کنار کاهش زمان و سرعت بخشیدن به ایده باید بدانند کجا وارد و چه اقداماتی را برای رشد استارتاپ انجام دهند. نکته مهم این است که مجموع حمایت های مدیریتی، حقوقی، مادی و معنوی شرکتهای شتاب دهنده باید به گونه ای باشد که فرآیند شروع ایده توسط تیم استارتاپ تا رسیدن به نتیجه مطلوب رها نشود چرا که استارتاپ های زیادی هستند که در میان راه خسته و فعالیت خود را به دلایل گوناگون رها می کنند.
  2. موضوع بعدی مهم استفاده از مربیان مجرب و کارآزموده یا منتورهاست که در گذشته نه چندان دور این کار را شروع و آن را به اتمام رسانده و یا آن را انجام داده اند که به عنوان بلد راه می توانند تجربیات خود را به کارفرمایان و طراحان ایده جوان آموزش و آنها را مهیا برای ورود به بازار کار کنند، در این زمینه شرکت شتاب دهنده اکتا این امکان را برای کارفرمایان فراهم می کند تا بتوانند از افراد مجرب برای آموزش و پیاده سازی طرح خود استفاده می کند.
  3. شرکت شتاب دهنده باید تا تجاری سازی کامل در کنار تیم استارتاپ باشد و از آنها حمایت کند.

مزایای شتاب دهنده اکتا برای استارتاپ ها

مزایای شتاب دهنده اکتا برای استارتاپ ها

از مزایای شتاب دهنده های بلاکچین برای استارتاپ ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • به فرآیند شروع کار از طرح ایده تا سرپا شدن سرعت می بخشد که همین امر سبب می شود تا کارافرینان به سرعت بتوانند چرخه زندگی استارتاپ را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنند و از عواید آن بهره ببرند.
  • آموزش های لازم و ضروری را برای شما توسط مربیان مجرب و متخصص مهیا می کند.
  • سرمایه مورد نیاز شما را تأمین می کند.
  • محلی را برای شروع فعالیت ایده تان در اختیار شما قرار می دهد.
  • از صفر تا صد طراحی ایده تا اجرا از شما حمایت و پشتیبانی می کند.

خدمات شرکت های شتاب دهنده

شرکت های شتاب دهنده خدمات گسترده ای را در اختیار کارفرمایان قرار می دهند که مهمترین آنها عبارت اند از:

  1. تیم سازی و تامین نیروی انسانی
  2. تامین سرمایه های مادی
  3. خرید و همچنین ادغام شرکتها با ایده های مشترک
  4. ارائه خدماتی از قبیل دفتر کار، تجهیزات و سایر امکانات
  5. ایجاد زیر ساختهای لازم برای پیشرفت شرکت.
  6. توسعه منطقه ای و بین المللی
  7. و ...

سخن پایانی

شرکتهای شتاب دهنده بسته به رسالت خود از طرح و ایده های نوپایی که سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار خود ندارند به صورت مالی و معنوی همچون تهیه سرمایه، آموزش، دفتر کار و ... حمایت و تا رسیدن به نتیجه مطلوب در کنار استارتاپ ها می مانند تا هر چه سریعتر بتوانند از ایده خام به چرخه کسب و کار موفق تبدیل شوند، شرکت شتاب دهنده اکتا به کارافرینان و طراحان ایده کمک می کند تا بتوانند به هدف و آرزو خود دست پیدا کنند.

  • شتاب دهنده اکتا
  • ۰
  • ۰

دنیای استارتاپی دنیای شگفت‌انگیزی است که به شما در رسیدن به آرزوهایتان کمک می‌کند. چرا که هدف از استارتاپ تبدیل ایده یا طرح به کسب‌وکاری نوین است، بنابراین اگر به‌دنبال پیشرفت و علاقه‌مند به دنیای نوین استارتاپی هستید و دوست دارید استارتاپ جدیدی برای خود راه‌اندازی کنید، کافی است با ما همراه باشید. چرا که ما در این مقاله به اینکه استارتاپ خود را چگونه بسازیم خواهیم پرداخت. پس در ادامه مطلب در استارتاپ استودیو اکتا همراه ما باشید.

استارتاپ خود را چگونه بسازیم؟

برای تبدیل شدن به یک انسان و کارآفرین موفق هیچ محدودیتی در هیچ دوره‌ای از زمان وجود ندارد و شما در هر زمانی می‌توانید با ایده‌پردازی نوآورانه به آمال و آرزوهای خود دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که برای موفقیت در استارتاپ شما نیاز به مدرک دانشگاهی از دانشگاه‌های برتر کشور یا سرمایه آنچنانی ندارید. چراکه صرفاً با داشته‌های خود می‌توانید ایده‌های نابی را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین برتر طراحی و آن را عملیاتی کنید. البته ناگفته نماند در کنار همه این‌ها شما نیاز به اندک دانش برای راه‌اندازی استارتاپ در کنار برنامه‌ریزی قوی و انگیزه بالا برای شروع یک کسب‌وکار موفق و نوین دارید تا راه رسیدن به آرزوهای شما هموار باشد. در این میان نخستین سؤالی که پیش می‌آید این است که چگونه استارتاپ خود را بسازیم؟ اگر شما نیز به‌دنبال راه‌اندازی نخستین استارتاپ خود هستید، می‌توانید از شرکت‌های شتاب دهنده کمک بگیرید.

برای راه‌اندازی استارتاپ باید مراحل زیر را طی کنید.

خودتان را ارزیابی کنید

در نخستین گام برای شروع ایده برای استارتاپ بهتر است ابتدا خودتان را مورد ارزیابی قرار دهید. سوالات زیر را از خودتان بپرسید و برای آنها جواب روشنی ترسیم کنید.

  1. چرا می‌خواهید استارتاپ یا کسب‌وکار نوینی را برای خود راه‌اندازی کنید؟
  2. چه نوع استارتاپی برای شما مناسب است؟
  3. هدفتان از راه‌اندازی استارتاپ را بیان کنید؟
  4. در کدام حوزه می‌خواهید ورود کنید؟
  5. قرار است از کجا شروع کنید و چه کاری را انجام دهید؟
  6. آیا برای شروع یک کسب‌وکار نوین آمادگی لازم را دارید؟
  7. برای راه‌اندازی استارتاپ خود چقدر سرمایه نیاز دارید؟
  8. و ...

 

با پاسخ به سوالات بالا و سوالات مشابه دیگر می‌توانید یک استارتاپ نوین بسته به کار و تلاش خود ایجاد کنید. توصیه ما به شما این است که هدف از ایجاد استارتاپ نوین خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که بتواند نیاز مردم را برآورده کند. چراکه برآورده کردن نیاز مردم مساوی است با موفقیت استارتاپ. اگر خود را فرد ایده‌پردازی می‌دانید، می‌توانید با دیگر کارفرمایان و افراد صاحب ایده در استارتاپ استودیو اکتا فعالیت خود را شروع کنید و ایده‌هایتان را با واقعیت عجین کنید.

ایده پردازی استارتاپ

ایده پردازی استارتاپ

ایده‌پردازی مهم‌ترین بخش ساخت استارتاپ را شامل می‌شود. به همین دلیل بهتر است درباره ایده خود فکر کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید. چراکه در واقع استارتاپ بر اساس فکر و ایده شما ساخته و عملیاتی می‌شود. بنابراین نوع ایده و هدف شما نقش مهمی در موفقیت یا عدم موفقیت یک استارتاپ دارد. پس با بررسی همه جوانب ایده خود را طراحی کنید که در این زمینه می‌توانید از شتاب دهنده اکتا نیز کمک بگیرید.

تحقیق، جستجو و مطالعه برای راه اندازی استارتاپ

پس از طراحی ایده باید تحقیق و جستجو را آغاز کرده و رقبا و شرکای احتمالی راه‌اندازی استارت خود را شناسایی کنید که برای این منظور می‌توانید از نمونه‌های موفق داخلی و خارجی الگو بگیرید. چراکه الگو گرفتن در استارتاپ استودیو اکتا کلیدواژه پیشرفت استارتاپ در شتاب دهنده و دروازه پیشرفت آن به شمار می‌رود که در این زمینه  می‌توان از نمونه‌های موفقی همچون دیجی کالا، تاکسی‌های اینترنتی، آمازون و ... الگو گرفت. می‌توان گفت که دیجی کالا از بیزنس آمازون الگو گرفته و در ایران به یک برند موفق تبدیل شده است. این الگوگیری باید همچنان توسط استارتاپ‌ها ادامه پیدا کند. البته توجه داشته باشید که الگو گرفتن با کپی‌برداری متفاوت است. پس بنابراین در تحقیق و جستجو به هیچ عنوان از کپی استفاده نکنید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید و نگاهی دوراندیشانه به آینده روشن داشته باشید. چراکه آینده‌نگری در کسب‌وکارهای استارتاپی باعث می‌شود تا شما مشکلات را از قبل پیش‌بینی کرده و راهکار مناسبی برای آن پیاده‌سازی کنید.

در تحقیقات خود نیاز جامعه را نه در زمان حال، بلکه در گذر زمان تشخیص دهید و به موفقیت استارتاپ خود بیندیشید. توجه داشته باشید که در ارتباط با تحقیقات می‌توانید از پرسشنامه، نظرسنجی و مصاحبه نیز برای موفقیت استارتاپ خود استفاده کنید.

شروع استارتاپ

شروع استارتاپ

در راه چگونه استارتاپ خود را بسازیم؟ پس از طراحی ایده و تحقیق و جستجو حالا باید استارتاپ خود را شروع کنید. برای این منظور می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

1.به مراکز رشد مراجعه کنید

هنگام مراجعه به مراکز رشد لازم است ایده خود را در قالب یک پروپوزال منظم برای مراکز رشد ارسال کنید تا پروپوزال شما توسط کارشناسان و داوران مورد قضاوت قرار بگیرد. در صورت پذیرفته شدن ایده‌تان می‌توانید در این مراکز مستقر و از خدمات و امکانات آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای پذیرفته شدن در این مراکز حتما باید یک پروپوزال قوی ارائه دهید تا بتوانید از این طریق داوران را برای حمایت قانع کنید.

2.مراجعه به شتاب دهنده

هنگام مراجعه به شتاب دهنده به این نکته توجه کنید که شتاب دهنده‌ ها معمولا به‌صورت دوره‌ای فرآیند مربوط به ایده‌ها و تیم‌ها را مورد بررسی و پذیرش قرار می‌دهند. شما پس از انجام داوری در مراحل ابتدایی در دو سیکل 2 و 6 ماهه در شتاب دهنده مستقر می‌شوید و می‌توانید از حمایت‌های مادی و معنوی آن استفاده و ایده خود را اجرایی کنید.

3.مراجعه به شتاب دهنده اکتا

مراجعه به شتاب دهنده اکتا سریع‌ترین و مطمئن‌ترین روش برای عملیاتی کردن ایده و تیم‌سازی و برخورداری از آموزش‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی است. بنابراین اگر ایده‌ای برای شروع و راه‌اندازی یک استارتاپ نوین دارید، می‌توانید با استارتاپ استودیو اکتا تماس بگیرید تا کارشناسان و مشاوران مجرب ما راهنمای شما در این زمینه باشند.

4- راه اندازی ایده به صورت شخصی

اگر چنانچه از روش‌های گفته‌شده نتوانستید ایده خود را اجرایی کنید، می‌توانید به‌صورت شخصی و با استفاده از سرمایه و امکانات خود، ایده خود را برای شروع استارتاپ عملیاتی کنید.

در ارتباط با استارتاپ خود را چگونه بسازیم می‌توانید از روش شخصی یا هر یک از روش‌های بالا استفاده کنید.

ساختن تیم برای راه اندازی استارتاپ

ساختن تیم برای راه اندازی استارتاپ

پس از شروع کار استارتاپ در شتاب دهنده یا استارتاپ استودیو اکتا حال نوبت به تیم‌سازی است که باید تیم خود را از افراد مجرب و متخصص بسازید. هنگام تیم‌سازی بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • یک تیم قوی با رهبری خوب به‌صورت یکپارچه ایجاد کنید.
  • تیم خود را به‌گونه‌ای بسازید که اعضا به‌راحتی بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و روابط دوستانه در آن حاکم باشد.
  • روی هدف و نتایج آن تمرکز کنید.
  • اعضای تیم هرکدام به‌طور عادلانه وظایف خود را انجام دهند.
  • اعضای تیم در طول فعالیت خود از یکدیگر حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشند.
  • به‌صورت سازمان‌یافته عمل کنید.

توجه داشته باشید که منظور ما از افراد متخصص و مجرب این است که هر یک از افراد تیم ویژگی‌ها و توانایی‌های برجسته‌ای در زمینه‌های مختلف را دارا باشند.

پین استارتاپ

زمانی که شما در مقیاس کوچک موفق عمل کردید، زمان آن رسیده که به کسب‌وکار خود رونق ببخشید و کار خود را گسترش دهید. در این مرحله می‌بایست به بزرگ‌تر و توانمند شدن تیم خود هم فکر کنید و فراموش نکنید که شبکه‌سازی رمز موفقیت تیم استارتاپی شما به شمار می‌رود.

زمان شروع استارتاپ

پس از آنکه مراحل قبل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، زمان شروع کار استارتاپ به‌طور عملی فرا رسیده است.  برای شروع کار بهتر است از بازار کوچک شروع و سپس با گسترش بازار به بازار بزرگ‌تر دست پیدا کنید. موفقیت بدون تلاش و تجربه به دست نمی‌آید، پس اگر احیانا در راه‌اندازی استارتاپ شکست خوردید، سرخورده نشوید و از نو دوباره شروع و پایان خوشی را تجربه کنید.

سخن پایانی

راه‌اندازی استارتاپ سخت‌ترین مرحله شروع کسب‌وکار استارتاپی به شمار می‌رود. چراکه بیشتر افرادی که به‌دنبال کسب‌وکار نوپا هستند، در این زمینه دانش اندکی دارند و نمی‌دانند چگونه ایده خود را عملیاتی و به سوالات خود پاسخ دهند. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای راه‌اندازی استارتاپ با استارتاپ استودیو اکتا تماس بگیرید و کسب‌وکار نوین خود را در کمترین زمان با استفاده از حمایت‌های مادی و معنوی شتاب دهنده ایجاد کنید.

  • شتاب دهنده اکتا